נדל"ן ותשתיות

נאס"א תפסיק פרויקט בעלות 2 מיליארד דולר: "מאוכזבים מההחלטה"

סוכנות החלל האמריקנית ציינה שההחלטה נובעת בעקבות ביקורת חריפה שמתח המבקר על הקבלן הראשי של התוכנית, חברת מקסאר. המפקח הכללי: "היא לא העריכה נכון את ההיקף והמורכבות של העבודה, חסרה הבנה מלאה של הדרישות הטכניות". לדבריהם, הפרויקט פיגר שנים בלוח הזמנים, בעוד שעלות התוכנית לנאס"א זינקה
מערכת ice | 
נאס"א (צילום shutterstock)
נאס"א תפסיק פרויקט של 2 מיליארד דולר לבדיקת תדלוק לוויינים בחלל. בהודעתה ביום שישי ציינה שההחלטה נובעת בעקבות ביקורת חריפה שמתח המבקר של הסוכנות על הקבלן הראשי של התוכנית, חברת תעשיית החלל Maxar (מקסאר), בתואנה שהוא מספק "ביצועים גרועים".
סוכנות החלל אמרה בהצהרה שפרויקט OSAM-1 - שירות, הרכבה וייצור 1 במסלול - הופסק לאחר כמעט עשור של עבודה. נאס"א ציטטה בהודעתה "אתגרים טכניים, עלות ולוח זמנים מתמשכים, והתפתחות קהילתית רחבה יותר הרחק מתדלוק חלליות לא מוכנות, מה שהוביל לחוסר בשותף מחויב".
 
הסוכנות אמרה בהצהרה ל-CNBC כי כ-450 עובדים תומכים ב-OSAM-1, אך נאס"א "מחויבת לתמוך בכוח העבודה של הפרויקט בכל תוכנית עד שנת הכספים 2024". מרכז טיסות החלל גודארד של נאס"א במרילנד הוביל את העבודה על OSAM-1, עם Maxar Space Systems כקבלן הראשי של הפרויקט. 
"למרות שאנו מאוכזבים מההחלטה להפסיק את התוכנית, אנו מחויבים לתמוך בנאס"א בחיפוש אחר שותפויות פוטנציאליות חדשות או שימושי חומרה חלופיים בזמן שהם משלימים את המהלך", אמר דובר Maxar Space Systems, אריק גלאס, בהצהרה ל-CNBC.
 
OSAM-1 פיגר שנים בלוח הזמנים, בעוד שעלות התוכנית לנאס"א זינקה. בדו"ח חריף של אוקטובר, המפקח הכללי של נאס"א "מצא שהעליות בעלויות הפרויקט ועיכובים בלוח הזמנים נבעו בעיקר מהביצועים הגרועים של מקסאר", תוך שהוא מציין שמרכז גודארד של הסוכנות נאבק גם עם חלקים מרכזיים בפיתוח.
"פקידי נאס"א ומקסאר הכירו בכך שמקסאר לא העריכה את ההיקף והמורכבות של העבודה, חסרה הבנה מלאה של הדרישות הטכניות של נאס"א, והיו חוסרים במומחיות הדרושה", אמר המפקח הכללי של נאס"א בדו"ח שלו, לאחר ביקורת שנמשכה שנה. המבקר של הסוכנות ציין ש-OSAM-1 צפוי גם "לחרוג מהמחיר הנוכחי של 2.05 מיליארד דולר וגם מתאריך ההשקה בדצמבר 2026", שכבר היה בפיגור של שש שנים בלוח הזמנים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה