השוק

טאבולה בדרך לשנת שיא? ההכנסות זינקו ב-13%, עלייה ברווח הגולמי

ענקית שירותי הפרסום סגרה את הרבעון הרביעי של 2023 עם צמיחה בכל המדדים העיקריים. התחזית אופטימית ביותר: קפיצה של 33% בהכנסות עד לכ-2 מיליארד דולר, ולפחות 100 מיליון תזרים מזומנים חופשי. המנכ"ל אדם סינגולדה בירך, ונראה כי שיתוף הפעולה עם יאהו פורע את השטר: "ההשקעה שלנו ב-AI הנפיקה ביצועים מעולים"
מערכת ice | 
אדם סינגולדה, מנכ"ל טאבולה (צילום יחצ)
ענקית שירותי הפרסום טאבולה מדווחת הבוקר (רביעי) על תוצאות חזקות לרבעון הרביעי במונחי רווח נקי ו-EBITDA מותאם. הרווחים עוברים את הקצה העליון של התחזיות לרבעון הרביעי ולשנת 2023 כולה. התחזיות ל-2024 מצביעות על שנת שיא עם צמיחה משמעותית בכל המדדים העיקריים. 
הכנסות הרבעון הרביעי 2023 עלו ב-13%, הרווח הגולמי עלה ב-4%, והרווח הגולמי Ex-TAC גדל ב-6%, בהתאמה לנקודת האמצע של התחזיות (כולל השפעה קטנה משינויים בפלטפורמת הפרסום של Microsoft). רווח נקי ו-EBITDA מותאם חזקים במיוחד ברבעון הרביעי 2023 ועוברים את הקצה העליון של טווח התחזית.
 
"ב-2024 אנו מצפים לראות עליית מדרגה בצמיחה, עד כדי שנת שיא", מסרו בהודעת החברה. כ-2 מיליארד דולר הכנסות (עלייה של 33% לעומת אשתקד), כ-545 מיליון דולר רווח גולמי (עלייה של 28% לעומת אשתקד), כ-670 מיליון דולר רווח גולמי Ex-TAC (עלייה של 25% לעומת אשתקד), לפחות 200 מיליון דולר EBITDA מותאם (פי 2 ויותר לעומת אשתקד), לפחות 100 מיליון דולר תזרים מזומנים חופשי (פי שניים ויותר לעומת אשתקד) בנקודות האמצע של התחזית.
"סיימנו את 2023 עם תוצאות חזקות, עלייה בהכנסות ו-EBITDA מותאם של 50.1 מיליון דולר, שהיה גבוה משמעותית מהקצה העליון של טווח התחזית. 2024 היא שנת עליית מדרגה בצמיחה עבורנו", אומר מנכ"ל טאבולה אדם סינגולדה. "תזרים המזומנים החופשי יהיה לפחות 100 מיליון דולר, כמעט פי 2 לעומת 2023 – כל אלה הם תוצאה של כניסת Yahoo לפעילות מואצת, עם הכנסות של לפחות 100 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2024".
 
"תוצאות ההשקעה שלנו ב-AI עם תשואות במגמת עלייה ב-2024, בחירתו של מותג צרכני אייקוני נוסף בטאבולה כשותפת פרסום, ומנועי הצמיחה שלנו (מסחר אלקטרוני, Taboola News ו-Bidder), שכולם נהנים מתנופה משמעותית. יותר מהכל, אני גאה במיוחד על המסירות ועל היכולת של האנשים שלנו בטאבולה להמשיך ולהנפיק ביצועים מעולים גם בנסיבות הקשות ביותר. סיימנו את 2023 עם רוח בגבנו ו-2024 כבר מתחילה להיראות כשנת שיא עבור טאבולה". 
התחזית לגבי EBITDA מותאם עבור 2024 לא השתנתה: לפחות 200 מיליון דולר (שולי רווח של 30%) ולפחות 100 מיליון דולר תזרים מזומנים חופשי. החברה מודיעה על אישור חדש לרכישת מניות עצמית בהיקף של 100 מיליון דולר (המייצגים כ-6% משווי החברה הנוכחי). במעורבות ופריסת משתמשים Yahoo חצתה את רף ה-100 מיליון דולר ברבעון הראשון; טאבולה נבחרה לאחרונה על ידי מותג צרכני אייקוני כשותפת פרסום רשמית
Yahoo הראתה התקדמות יפה וחצתה את רף ה-100 מיליון דולר ברבעון הראשון, הכנסות ממותגים חזקים/פרסום במגוון ערוצים (OMNI). הזדמנות משמעותית עבור "Advertising in a Box" של טאבולה, שיכול להפוך למנוע/תוכנת פרסום בפלטפורמות צד שלישי. אנו מפעילים מודעות עבור Yahoo, וכעת עבור מותג צרכני אייקוני נוסף. Taboola News ממשיכה במומנטום חזק, עם הכנסות של יותר מ-100 מיליון דולר לפחות ב-2023.
 
בנוסף, החברה מעדכנת אימוץ מהיר של AI בינה מלאכותית (Maximize Conversion), צפי לחזור לתשואה צומחת ב-2024. חזרה לצמיחת תשואה חיובית החל מהרבעון השני של 2024. ההשקעות ב-AI מתחילות להניב תוצאות. 50% מהוצאות תקציבי פרסום מבוסס-ביצועים עושים שימוש בטכנולוגיית Maximize Conversion.
"המסחר האלקטרוני גדל בשיעור דו-ספרתי ב-2023 ומקיים תשתית טובה להצלחה, פעולות בתחומי למידה עמוקה-AI/דאטה מכינות את הקרקע לתשואה ב-2024 ואחריה", סיכמו בהודעת החברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה