השוק

ביונד מיט הפסידה 338.1 מיליון דולר, למה בכל זאת המניה מזנקת?

ענקית הפודטק סגרה קפיצה של יותר מ-70% ביום אחד, לאחר שהבטיחה לצאת בתוכנית התייעלות מקיפה. על הפרק: "נקיטת צעדים להפחתת הוצאות תפעוליות ושימוש במזומן". על רקע ירידה של 7.8% בהכנסות, צפויים להירשם קיצוצים ניכרים ואולי פיטורים. החברה מסרה בהצהרה: "השינויים המפליגים יחזקו את הפעילות שלנו"
מערכת ice | 
ביונד מיט (צילום shutterstock, freepik)
מניות ביונד מיט (Beyond Meat) זינקו במסחר המאוחר אמש (שלישי) לאחר שהחברה הבטיחה לצמצם עלויות ולעבור ל"מבנה תפעולי רזה יותר" בדוח הכספי לרבעון הרביעי שלה. חברת הבשר הצמחית הבעייתית, שיש לה שותפויות עם הבעלים של מקדונלדס ו-KFC Yum! ברנדס, מתמודדת עם ירידה בביקוש למוצריה בשנים האחרונות.
אתמול החברה הודיעה החברה על תוכנית התייעלות. "התוכנית שלנו לשנת 2024 כוללת נקיטת צעדים להפחתת הוצאות תפעוליות ושימוש במזומן", אמר מנכ"ל Beyond Meat, איתן בראון. בסך הכל, Beyond Meat דיווחה על ירידה של 7.8% בהכנסות נטו ל-73.7 מיליון דולר לעומת הרבעון המקביל אשתקד, על פי Factset.
 
הדוח גרם למניות Beyond Meat לעלות. המניה עלתה ביום שלישי ביותר מ-70% במסחר לאחר שעות הפעילות לאחר ירידה של יותר מ-60% בשנה האחרונה. בשיחה ביום שלישי עם המשקיעים של Beyond Meat, בראון תיאר סדרה של יוזמות שנועדו להגדיל את גודל החברה המתקשה.
 
בראון אמר שהחברה תקצץ לפחות 70 מיליון דולר מתקציב התפעול של Beyond Meat בשנת 2024. כחלק מהקיצוצים הללו, אמר בראון, Beyond Meat "תהדק" את המיקוד שלה ותצמצם חלק מההוצאות שלה. בראון אמר שההפסקה תאפשר לחברה להפנות את משאביה למוצרים אחרים "שלדעתנו יש פוטנציאל צמיחה רווחי גבוה יותר".

Beyond Meat לא פירטה אם היא רשאית לבצע פיטורים כחלק מצעדי קיצוץ העלויות שלה. בראון גם דחה את החששות לגבי הבריאות של הבשר האלטרנטיבי הצמחי של Beyond Meat, ואמר שהחברה "גאה ביתרונות הבריאותיים הזמינים באמצעות המוצרים הנוכחיים שלנו".
 
ובכל זאת, החברה הציגה את ההשקה המתוכננת שלה של "Beyond IV" ב-2024, גרסה חדשה של המוצר שלה שלטענתה תספק "יתרונות בריאותיים וטעם מעולים". המוצרים של Beyond ספגו ביקורת על מחירים גבוהים יחסית. בראון הודיעה כי החברה ערכה "ניתוח תמחור מקיף" והיא מוכנה ליישם שינויים בתמחור המוצרים.
 
"אנו מאמינים שהשינויים המפליגים הללו, יחד עם הצעדים שאנו מתכננים לנקוט השנה כדי לחזק את המאזן שלנו, יחזקו את הפעילות שלנו בטווח הקרוב ככל שאנו ממשיכים את החזון שלנו להיות חברת החלבון העולמית של העתיד", אמרה החברה בהצהרה. החברה גם דיווחה ביום שלישי על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, ודיווחה על הפסד נקי של 338.1 מיליון דולר בשנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה