מדדים ומחקרים

החייזרים בדרך? ההכרזה המדהימה של נאס"א

יו"ר סוכנות החלל האמריקנית חשף דוח שהוכן על ידי חוקרים בכירים וקורא לשתף פעולה עם הפנטגון באיסוף מידע על תופעת העצמים הבלתי מזוהים. אחת הטענות: למרות ששני הגופים מתואמים ביניהם, עדיין קיים חוסר שקיפות המאפיל על הסוגיה
מערכת ice | 
חללית Starliner של בואינג (צילום NASA)
לאורך העידן המודרני, אחת התופעות שסחפו את מיטב המוחות והחוקרים ברחבי העולם היא העב"מים, עצמים בלתי מזוהים הנעים בשמיים ומעלים חשדות סבירים לקיומן של צורות חיים אחרות ומגוונות ביקום. עם זאת, מדענים רבים התעלמו מקריאות להעמקת הידע הקיים והמועט בתחום. אמש (חמישי), מומחים בסוכנות החלל האמריקאית (נאס"א) המליץ על הגברת מאמצי איסוף המידע על אודות העב"מים. דוח חדש קורא לסוכנות לסייע לפנטגון, הנהלת מחלקת ההגנה של ארצות הברית, באיסוף מידע ומחקר.
יו"ר נאס"א האסטרונאוט וחבר הקונגרס האמריקאי בדימוס ביל נלסון, הודיע כי התמורה המרכזית שיביא עמו הדוח היא במעבר משלב ה"סנסציוניזם" לשלב ה"מדע". נלסון טוען כי במהלך ביקוריו הרבים בעולם, סופקו לו הוכחות כי קיים עניין רב בקרב הקהילה הבינלאומית בנוגע לעב"מים. נאס"א תבחן את ממצאי הדוח, כאשר תפעל להקמת תקן חדש לניהול המחקר של תחום העב"מים. מומחים רבים בעבר גרסו כי אמנם אין הוכחות לכך שמקורם של העב"מים הוא החלל החיצון, אך לא ניתן לשלול טענה זו.
 
הדוח של נאס"א מסתמך על חומרים לא מסווגים, בעוד הפנטגון מצדו ממשיך לחקור את הנושא בעצמו באופן עצמאי. עם זאת, שני הגופים מתואמים ביניהם בתחומים כגון כלים מדעיים ויישום שיטות. אחת הטענות של נלסון היא שהשקיפות בנושא עדיין אינה קיימת, וכי יש מידע חסר שנאס"א יוכל להיות שותף משמעותי בחקירתו. סוכנות החלל הודיעה בשנה שעברה כי הוא בוחנת מידע חדש שהצטבר בנוגע לתופעות חריגות בלתי מזוהות. קבוצה של 16 חוקרים עצמאיים דגמו וחלקו ביניהם ממצאים ראשוניים, וטענו כי חרף עדויות הראייה הקיימות אין מסקנות חד משמעיות.
על במת קונגרס מקסיקו בשבוע האחרון הוצגו על ידי העיתונאי והחוקר המקומי חיימה מאוסן שתי גופות של יצורים, שלדבריו הן הוכחות לקיומם של חייזרים. מאוסן טען כי מצא גופות אלה בפרו לפני כשש שנים, וכי מדובר לכאורה בשרידים חנוטים בצבע אפור המזכירים בגופם את בני האדם. תמונותיהם הופצו במהרה ברשתות חברתיות וזכו לקיתונות של לעג ובוז. רק לפני כחודשיים שמו של דיוויד גרוש, איש מודיעין לשעבר בצבא ארצות הברית פורסם כמי שהעיד בקונגרס במהלך שימוע כי הוא מאמין שלממשל האמריקאי קיימים שרידים של עב"מים, כלי רכב שהגיעו ישירות מהחלל והוכחות ל"מפעילים חייזרים".
 
אמנם חלליות וגשושיות של סוכנות החלל האמריקאית סורקות את מערכת השמש בחיפוש אחר שרידי חיים, וחוקרים רבים מחפשים אחר סימני חיים תבוניים בכוכבים מרוחקים, אולם סוכנות החלל נהגה להפריך דיווחים וטענות על תצפיות חריגות בכדור הארץ. מחברי הדוח אמרו היו נאספו יותר מ-800 "אירועים" לאורך 27 שנים, וכ-5% מהם הוגדרו כאירועים "חריגים", "משהו שעושה דבר מוזר" או "כל דבר שאינו מובן בקלות על ידי המפעיל או החיישנים", לשון חברת צוות החוקרים נדיה דרייק.  

יו"ר נאס"א ביל נלסון במהלך מסיבת העיתונאים שעסקה בדוח על תופעת העב"מים (צילום: צילום מסך נאס"א)
ההערכה הגוברת היא שמעורבותו של גורמים בממשל האמריקאי בחקר תופעת העצמים הבלתי מזוהים החלה בשנים האחרונות להתרחב ביתר שאת לאור החשש שהעב"מים הם למעשה חלק ממאמצי ריגול זרים. בתחילת השנה ארה"ב עקבה אחר עצם זר שחדר למרחב האווירי של המדינה עד שלמעשה נחשף כבלון ריגול שהופעל על ידי סין והופל בשמי האוקיינוס השקט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה