דיגיטל וטק

תקלה התגלתה בחללית של בואינג: האסטרונאוטים עדיין תקועים בחלל

חברת התעופה ממשיכה להיתקל בכשלים טכניים, גם מחוץ לכדור הארץ. סוניטה וויליאמס ובוץ' ווילמור עדיין נמצאים בתחנה הבינלאומית. הסיבה: דליפת הליום שהתגלתה לפני השיגור, אך נחשבה ללא מסוכנת. בנאסא לא מתחייבים עדיין לתאריך חזרה, אבל מבטיחים: יש מספיק אספקה לכולם
מערכת ice | 
חללית Starliner של בואינג (צילום NASA)
טיסת החלל של בואינג נתקלת בעוד קשיים. האסטרונאוטים סוניטה ווליאמס ובוץ' ווילמור עדיין תקועים בתחנת החלל הבינלאומית. הצמד הגיע לתחנת החלל באמצעות קפסולת סטארליינר של חברת התעופה בואינג. רשת NBC דיווחה כי למרות שהתכנית המקורית הייתה שהאסטרונאוטים ישהו במסלול שבוע, יום החזרה שלהם נדחה כבר מספר פעמים, ואתמול (שני) פורסם כי למרות שהיו אמורים לחזור ביום שישי התקבלה דחייה נוספת. 
ההודעה הרשמית פורסמה על ידי נאסא ובואינג, שנכון לעכשיו לא מתחייבים לתאריך חזרה חדש. הסיבה לדחייה היא חקירה שעדיין מתנהלת בנוגע לבעיות שהתגלו בכלי הטייס שהוביל אותם. מערכת ההנעה סובלת מדליפת הליום איטית, דבר, שעל-פי פרסומים אחרונים, היה ידוע לפני השיגור אך נחשב ללא מסוכן. למרות זאת, ברגע שהחל כלי הטייס את מסלולו, התגלו עוד ארבע דליפות נוספת. כשהתקרב לתחנת החלל, אחד ממנועי הדחף שלו כשל וגרם לעיכוב של שעה בהגעה לתחנת החלל. 
ווילמור ו-וויליאמס נמצאים על תחנת החלל עם אסטרונאוטים נוספים והם מסייעים בינתיים במטלות השוטפות. הודעה רשמית הבטיחה כי אין מחסור באספקה עבור האסטרונאוטים. פרויקט החלל של בואינ עצמו סבל מעיכובים רבים, ויצא לדרך שנים לאחר היעד המקורי ובהוצאה כלכלית גבוהה בהרבה מהמתוכנן. החברה נתקלה לאחרונה גם בקשיים וגילויים חמורים של תקלות בתוך מטוסיה. "התגובה של הצוות היא חיובית בצורה מדהימה", אמר מרק נפי, סגן נשיא בבואינג ומנהל תכנית סטרליינר, "כל מה שאנחנו לומדים עכשיו בטיסת הניסיון ישפר ויחדד את החוויה של הצוותים שיבואו אחריהם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה