בעולם

אילון מאסק מאחורייך: בואינג עושה היסטוריה, האם תעקוף את SpaceX?

בואינג עושה היסטוריה: לאחר שנים של עיקובים, ביטולים, חריגות בתקציב וכשהיא נמצאת באחת התקופות הקשות בתולדותיה, בואינג שיגרה לראשונה אסטרונאוטים לחלל. החללית Starliner של החברה ועליה שני אסטרונאוטים, שוגרה לחלל וכעת היא עושה את דרכה לתחנת החלל הבינלאומית
מערכת ice | 
אילון מאסק וספייסX (צילום shutterstock)
ענקית התעופה האמריקאית בואינג, שוקדת כבר שנים על פרויקט החלל במסגרתו היא שואפת לשגר חללית מאוישת לתחנת החלל הבינלאומית. לאחר שביום שבת האחרון שיגור החללית בוטל כ-4 דקות לפני המועד שנקבע, אמש (רביעי), לאחר שנים של השקעה, החברה השלימה את המשימה ושיגרה את החללית Starliner ועליה שני אסטרונאוטים לחלל. 
כאמור, כל זה לא בא ברגל, לפי נתוני החברה, לצד העיכובים במועד השיגור (כאשר רק בחודשיים האחרונים היו שישה כאלו), תקציב הפיתוח של הפרויקט חרג ביותר ממיליארד דולר. 
צמד האסטרונאוטים שנבחרו למשימה הם סוניטה ווליאימס ובארי ווילמור. וויליאמס, היא טייסת לשעבר בצי האמריקאי, היא טסה לחלל כבר פעמים ובסך הכל היא שהתה בחלל כ-321 ימים. גם לוילמור, טייס קרב לשעבר בצי האמריקאי יש רקע מרשים בתחום החלל, כאשר הוא שהה בו 178 ימים. 
המשימה שהשניים קיבלו הינה לעגון בתחנת החלל הבינלאומית, לבדוק שכלל המערכות בחללית פועלות כשורה ולאחר כמה משימות שיבצעו בתחנה עצמה השניים צריכים לשוב לכדור הארץ.
לאחר שבשתי החלליות הבלתי שהחברה שיגרה התגלו תקלות, במידה והמשימה הנוכחית תושלם בהצלחה, בואינג תוכל להיכנס לשוק החלל ולהצטרף ל-SpaceX של אילון מאסק ולהוות לה מתחרה בכל הנוגע לשיגור אסטרונאוטים לחלל. כל המהלך מהווה הישג משמעותי לבואינג שבעקבות שורה של כשלים ותאונות בקרב מטוסיה, היא נמצאת כעת באחת התקופות הקשות בתולדותיה. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה