השוק

הפניקס רוצה לרכוש 25% מצרפתי לפי שווי 452 מיליון שקל

הפניקס ומשפחת צרפתי מעוניינים למחוק את החברה מהבורסה לפי שווי של 452 מיליון שקל; המחיר שיקף פרמיה של 16% על מחיר השוק בבוקר אבל מאז המניה סגרה את הפער ולמעשה אם תתבצע עסקה היא תהיה במחיר השוק
ניצן כהן | 
אייל בן סימון, מנכ"ל הפניקס (צילום פאביאן קולדורף, Magma Images)
הפניקס מעוניינת לרכוש 25% ממניות חברת הבניה צרפתי לפי שווי חברה של 452 מיליון שקל. מה ששיקף  לה פרמיה של 16% על המחיר בבוקר אולם מאז פורסמה הודעת החברה על ההצעה של הפניקס המניה סגרה את הפער הזה ולמעשה נכון לעכשיו אם תתבצע העסקה היא תהיה בשווי שוק.
מבנה העסקה משותף להפניקס, גופים מוסדיים ומשפחת צרפתי כך שבסופו של יום ולאחר שתושלם העסקה תחזיק הפניקס קצת פחות מ-25% מהחברה.

צבי צרפתי עוד לא פרסמה את דוחות הרבעון הראשון אבל נכון לרבעון האחרון של 2022 היא השיגה הכנסות של 186.7 מיליון שקל ורווח נקי של 67 מיליון שקל. היקף המאזן שלה עומד על 1.22 מיליארד שקל וההון העצמי מווה כשליש ממנו.
לחברה יש חוב למחזיקי האג"ח בהיקף של 248 מיליון שקל כשהיא צריכה לפרוע כ-60 מיליון שקל בכל שנה משלוש השנים הקרובות. התשואה של אגרות החוב של צרפתי עומדת על 5.8%, תשואה שנחשבת לסבירה מאוד.
באופן עקרוני חבירה של צרפתי למוסדיים ולהפניקס מנגישה לה הון משמעותי וזה אומר שצרפתי יכולה לשלב את היכלות הביצועיות שלה עם ההון של המוסדיים כדי לנצל הזדמנויות שיש כרגע וייווצרו כרגע בשוק הנדל"ן וזה משמעותי מאוד. הפניקס נסחרת היום אחרי הזינוק במניה לפי שווי חברה שצ 443 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה