רכב

הרכבים בצה"ל בדרך למהפכה: אלו הדגמים החדשים לבעלי הדרגות

שני מכרזים עיקריים: האחד להצטיידות ברכבי ליסינג עבור בכירים, והשני לרכישת טנדרונים ורכבים מסחריים. החידוש המשמעותי במכרז זה הוא האפשרות להמרת 20% מהרכבים לרכבים חשמליים, מהלך המשקף את המגמה העולמית למעבר לתחבורה ירוקה יותר
מערכת ice | 
רכב (צילום פלאש 90/ נתי שוחט)
משרד הביטחון עומד בפני מהלך משמעותי לחידוש ושדרוג צי הרכב של צה"ל, במסגרת מכרזי הצטיידות חדשים בהיקף של למעלה ממיליארד שקלים. המהלך, שנדחה בעקבות המלחמה, כולל שני מכרזים עיקריים: האחד להצטיידות ברכבי ליסינג עבור בכירים, והשני לרכישת טנדרונים ורכבים מסחריים. המכרזים הללו מסמנים שינוי משמעותי בגישת משרד הביטחון לרכש רכבים, עם דגש על חדשנות, יעילות כלכלית, ומודעות סביבתית.
לפי הפרסום של כלכליסט, המכרז הראשון, בהיקף של כעשרת אלפים רכבים, מיועד לחיילים בדרגות רב-סרן ורב-נגד. החידוש המשמעותי במכרז זה הוא האפשרות להמרת 20% מהרכבים לרכבים חשמליים, מהלך המשקף את המגמה העולמית למעבר לתחבורה ירוקה יותר. המכרז מחולק לשני "סלים" עיקריים: רכבי סופר מיני ומשפחתיות קומפקטיות, ורכבים גדולים יותר בעלי 7 מושבים. חלוקה זו מאפשרת גמישות בבחירת הרכבים המתאימים לצרכים השונים של אנשי הקבע.

המכרז השני מתמקד ברכישת טנדרונים ורכבים מסחריים, ומחולק לשלושה מתווים עיקריים על פי משקל הרכב. בסך הכל, מתוכננת רכישה של כ-510 רכבים מסחריים בגדלים שונים. חידוש מעניין במכרז זה הוא האפשרות לרכישת רכבים "יד ראשונה אפס קילומטר" - רכבים חדשים שכבר נרשמו על שם היבואן. אפשרות זו עשויה לאפשר למשרד הביטחון לרכוש רכבים איכותיים במחירים מוזלים, עם הנחה מינימלית של 12% ממחיר הרכב הרגיל.
ההחלטה לכלול אפשרות לרכבים חשמליים ולרכישת רכבים "יד ראשונה אפס קילומטר" מדגישה את הניסיון של משרד הביטחון לאזן בין צרכי הצבא, שיקולים כלכליים, ומחויבות סביבתית. מהלך זה עשוי להוות תקדים חשוב עבור גופים ממשלתיים אחרים, ולעודד אימוץ רחב יותר של פתרונות תחבורה ירוקים וחסכוניים במגזר הציבורי.
מכרזים אלה משקפים גם את ההתאמה של משרד הביטחון למציאות הכלכלית והטכנולוגית המשתנה. האפשרות לרכישת רכבים חשמליים עשויה לסייע בהפחתת עלויות התפעול לטווח ארוך ולהקטין את טביעת הרגל הפחמנית של צה"ל. במקביל, הגמישות בבחירת ספקים ובסוגי הרכבים מאפשרת למשרד הביטחון להתאים את הרכש לצרכים המשתנים של הצבא ולתנאי השוק המשתנים. מהלכים אלה מדגישים את המאמץ של מערכת הביטחון להתייעל ולהתחדש, תוך שמירה על מוכנות מבצעית גבוהה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה