כסף וצרכנות

בזכות הבינה המלאכותית: שיין היא אחת המזהמות הגדולות בעולם האופנה

מודלים של בינה מלאכותית מסייעים לשיין לחסוך בהוצאות הייצור והאספקה, אבל עלולים להגדיל את פליטות הפחמן שלה. רק 38% מפליטות הפחמן של ענקית האופנה נובעות משינוע לבתי הלקוחות
שרון בירקמן | 
SHEIN (צילום shutterstock)
ענקית האופנה המהירה שיין כמעט הכפילה את פליטות הפחמן שלה ב-2023, מה שהפך אותה למזהמת הגדולה ביותר בתעשיית האופנה המהירה, שגם כך אינה מצטיינת בעמידה בסטנדרטים סביבתיים. מהדוח השנתי של החברה, שפורסם בחודש שעבר, עולה כי שיין פלטה 16.7 מיליון טון פחמן דו-חמצני – כמות השווה לזו שפלטות ארבע תחנות כוח פחמיות בשנה.
שיין משתמשת בטכנולוגיות בינה מלאכותית לניהול תהליכי הייצור שלה. המודלים של שיין כוללים יישומי למידת מכונה לניהול ותיאום מהיר של הזמנות ותחזיות של העדפות הלקוחות. מודלים אלה תרמו לא רק להוזלת עלויות, הפחתת בזבוז ויעילות תפעולית אלא גם להגדלת כמות הפליטות, שכן השימוש בבינה מלאכותית מאפשר ייצור מהיר ביותר ושינוע אווירי נרחב. זאת, למרות שהתחייבה להפחית את פליטות הפחמן שלה ב-25% עד 2030 ולהשיג אפס פליטות עד 2050. חלק נכבד מהשפעתה הסביבתית של ענקית האופנה המהירה נובע מהשינוע האווירי: 38% מהפליטות מגיעות מהובלה בין אל בתי הלקוחות; 61% נובעים משרשרת האספקה שלה. שיין אינה משתמשת בתוכנות לניהול נתוני פליטות.

החברה מתמודדת עם בעיות נוספות כגון בזבוז טקסטיל, זיהום מיקרופלסטיק ותנאי עבודה גרועים. לאחרונה התברר כי עובדי ספקי שיין עובדים שעות רבות מדי שבוע, ושיעור קטן בלבד של הבדים הסינתטיים של החברה ממוחזר.
החברה התחייבה לפתח מפת דרכים להפחתת פליטות פחמן, כולל הגדלת אחסון המלאי במחסנים בארצות הברית ושינוע ימי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה