עסקי ספורט

אבל בספורט הישראלי: הספורטאי הבלתי נשכח נפטר בגיל 88

אורי אליאב היה יותר מספורטאי; הוא היה חלוץ, מנהיג ומקור השראה, פטירתו מסמנת סוף עידן עבור קהילת הטריאתלון הישראלית, אשר איבדה דמות מפתח שעיצבה את הענף מראשיתו
מערכת ice | 
כושר (צילום freepik)
אבל בספורט הישראלי. היום (חמישי) הלך לעולמו אורי אליאב בגיל 88, מייסד ומחלוצי ענף הטריאתלון בישראל. פטירתו מסמנת סוף עידן עבור קהילת הטריאתלון הישראלית, אשר איבדה דמות מפתח שעיצבה את הענף מראשיתו.
בשנת 1985, כאשר המושג "טריאתלון" היה זר לרוב הישראלים, אורי אליאב יזם את תחרות הטריאתלון הראשונה בארץ. האירוע, שכונה "איש הטיח" (במשחק מילים על "איש הברזל"), התקיים ב-31 באוגוסט 1985 באזור קיבוץ חורשים. התחרות כללה ריצת שדה של 10 ק"מ, רכיבת אופניים מחורשים לעינת, ושחייה של 250 מטר בבריכת הקיבוץ.

הרקע לרעיון היה מפגש מקרי עם טריאתלט יהודי-אמריקאי במרתון הכנרת, אשר שילב שחייה ורכיבה לפני הריצה. אליאב, שהיה כבר אז ספורטאי סבולת מנוסה עם 12 מרתונים מאחוריו, ראה בכך השראה ליצירת אתגר חדש לספורטאים הישראלים.
הטריאתלון הראשון משך 96 משתתפים, למרות היעדר תשתית רשמית או אישורים מסודרים. אליאב סיפר בראיון ב-2013 כי אפילו לא הודיעו למשטרה על קיום האירוע, מה שמדגיש את האופי החלוצי והספונטני של התחרות.
בשנת 1987, שנתיים לאחר התחרות הראשונה, הוקם איגוד הטריאתלון הישראלי. אליאב קיבל את מספר הברזל 2, הכרה בתרומתו המשמעותית לייסוד הענף. מאז, הוא המשיך להיות פעיל בקהילת הטריאתלון, משתתף בתחרויות ומעורר השראה בקרב דורות של ספורטאים.
אליאב המשיך להתחרות עד גיל מופלג, כאשר בגיל 85 השתתף בטריאתלון ספרינט באילת יחד עם נכדו. זוהי עדות לא רק למסירותו לספורט, אלא גם ליכולתו להעביר את אהבתו לענף לדורות הבאים. בשנת 2011, בתחרות הישראמן, קיבל אליאב גביע הוקרה מיוחד כוותיק המשתתפים, הכרה נוספת בתרומתו רבת השנים לענף.
ישראל (איסי) לוינסון, יו"ר איגוד הטריאתלון, הדגיש את תפקידו של אליאב כ"מצפן של הטריאתלון הישראלי". הוא תיאר את אליאב לא רק כספורטאי מחונן, אלא כמי שהטביע את חותמו על הענף כולו, מלמד שטריאתלון הוא יותר מספורט - הוא דרך חיים. לוינסון הבטיח להמשיך את מורשתו של אליאב על ידי טיפוח הדור הבא של טריאתלטים וקידום הענף, תוך שמירה על הרוח הייחודית שאליאב הטביע בו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה