השוק

מתקרבים לעסקה: הפניקס קיבלה דירוג אשראי בינלאומי גבוה

בפעם הראשונה בישראל, חברת ביטוח גדולה יוצאת לקבל דירוג אשראי בינלאומי; הפניקס קיבלה דירוג בינלאומי ממודיס' של A2 שהוא זהה לדירוג של הבנקים הישראלים בחו"ל, מה שיקל על החברה לגייס כסף מחוץ לישראל

ניצן כהן | 
אייל בן סימון, מנכ"ל הפניקס (צילום פאביאן קולדורף, Magma Images)
חברת הביטוח הפניקס קיבלה בפעם הראשונה דירוג אשראי בינלאומי. הדירוג שקיבלה החברה הוא מחברת הדירוג מודיס' והדירוג הבינלאומי הוא של A2. הדירוג הזה נחשב לגבוה והוא זהה לדירוג של הבנקים הישראלים.
נסביר לרגע את החשיבות של הדברים. באופן עקרוני חברת הביטוח הפניקס יכולה לגייס כמעט כל סכום שהיא רוצה בתל אביב אבל החברה נמצאת כעת בתהליך של מכירת השליטה בה למשקיעים בינלאומיים ומטבע הדברים ובין אם תצא העסקה לפועל ובין אם לאו הרי שדירוג בינלאומי מסייע לחברות מקומיות בעסקאות עם משקיעים מחוץ לישראל ומכאן ניתן לראות שהבנקים הישראליים עומדים על קבלת דירוג בינלאומי כשהפניקס היא חברת הביטוח הישראלית הראשונה שפונה  לאפיק הזה.

אם כן, הדירוג שקיבלה הפניקס ממודיס' עומד על A2 עם אופק יציב. הדירוג של הפניקס מתבסס (על פי מודיס') על מובילות שוק, ביזור רחב של פעילויות הביטוח, רווחית גבוהה, יחס הלימות הון גבוה, נזילות גבוהה וכן נתמך בשווקים צומחים והזדמנויות עסקיות. במודיס' מציינים כי לקבוצת הפניקס חשיפה נמוכה לסיכוני שוק בהשוואה לזו הקיימת בפעילויות ביטוח סטנדרטיות וזאת הודות לפעילויות צומחות המייצרות תשואה גבוהה להון.
עוד כותבים במודיס' כי הפניקס מנהלת נכסים פיננסיים, אשראי והפצה שמסייעים לקבוצה ביצירת רווחים ותזרימי מזומנים המשמשים מקור חשוב ליתרות נזילות ותמיכה בפעילויות הביטוח. עוד נכתב כי לחברת הביטוח יחס הלימות הון גבוה (סולבנסי) המסתכם ב-202% כולל הוראות מעבר ו-137% ללא הוראות מעבר, הנחשב לגבוה בענף הביטוח
הישראלי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה