השוק

מידרוג מורידה את הדירוג לאג"ח של נורסטאר שמאבדות גובה

נורסטאר של חיים כצמן ברק רוזן ואסי טוכמאייר סופגת היום מכה כשחברת דירוג האשראי מידרוג מורידה את דירוג האג"ח שלה ל-Baa3 על השלכות שליליות; אגרות החוב של נורסטאר שבמחזור הן קצרות ויורדת כעת בשיעורים חדים של יותר מ-6% (סדרה י"ב)
ניצן כהן |  1
חיים כצמן (צילום יחצ גזית גלוב)
מספר ימים אחרי ש-S&P מעלות הורידה את דירוג האג"ח של ג'י.סי.טי (לשעבר גזית גלוב) מורידה כעת מדרוג את דירוג האג"ח של נורסטאר מ-A3 ל-Baa3 על השלכות שליליות. בתגובה יעורדות אגרות החוב של החברה (סדרה י"א וסדרה י"ב) בשיעורים חדים של כ-4% ו-6.5% בהתאמה.
שתי סדרות האג"ח הללו הן סדרות קצרות כשסדרה י"א בהיקף כספי של כ-327 מיליון שקל נסחרת במח"מ של פחות מ-1 ואילו סדרה י"ב בהיקף כספי של 367 מיליון שקל נסחרת במח"מ של קצת יותר מ-2.
בסך הכל אמורה החברה לפרוע ב-2023 כ-207 מיליון שקל וכ-200 מיליון שקל היא אמורה לפרוע ב-2024. הורדת הדירוג של שתי סדרות אלה תקשה עד מאוד על חיים כצמחן למחזר את החוב הזה במחירים סבירים. שתי סדדרות אג"ח אלה צמודת למדד המחירים לצרכן מה שמכביד על הוצאות המימון של נורסטאר בשל ההתפרצות האינפלציונית.
בנימוקי הורדת הדירוג כותבים כלכלני מידרוג כי "הערכת מידרוג, היעדר פיזור עסקי בתיק האחזקות של נורסטאר, ויתרה מכך, חשיפתה לישות בודדת עיקרית, משליכים לשלילה על פרופיל הסיכון שלה, באופן שחושף אותה למאפייניה העסקיים של ג'י סיטי, הכוללים מינוף גבוה, עומס פירעונות ושחיקה משמעותית ומתמשכת בשווי מניותיה.
"מידרוג מעריכה כי ג'י סיטי נדרשת להתמודד עם אתגרים מהותיים על מנת להוציא לפועל את תוכניתה למימוש נכסים, בשווי מצרפי של יותר מ-5 מיליארד שקל, בשל העלייה הגלובאלית בשיעורי הריבית והשלכות אפשריות על שווי הנכסים, היקף המימושים והנגישות למימון הנכסים. בשל כך, עלולים להתארך לוחות הזמנים לביצוע המימושים. עם זאת, נציין כי לג'י סיטי פרופיל עסקי חזק ומבוסס, עם היקף מאזן (על בסיס סולו מורחב) של כ-26 מיליארד שקל, נכון לתום הרבעון השלישי של השנה, ותיק נכסים איכותי ומבוזר. 
"דירוגה של ג'י סיטי מוסיף להיתמך באחזקותיה, במישרין ובעקיפין, בנכסי נדל"ן מניב איכותיים, בעיקר בתחום המסחר והמגורים, במיקומים מרכזיים בערים ראשיות, כשהיא בעלת היקף פעילות משמעותי ופיזור גיאוגרפי רחב, במדינות יציבות ובעלות דירוג אשראי גבוה.
"בשלב זה, בשל חוסר הוודאות בקשר עם תזרים הדיבידנדים מג'י סיטי - בהיקפם ובמועדם, תרחיש הבסיס של מידרוג מתייחס לשנת 2023 בלבד, כאשר יחס המקורות השוטפים בתוספת יתרות נזילות ומסגרות אשראי חתומות ולא מנוצלות לשירות החוב על בסיס סולו (CASH+DSCR), צפוי לעמוד על כ-1.5 בשנת 2023, כאשר לאחר מכן, משנת 2024 ואילך, החברה תושפע באופן מהותי ממדיניות הדיבידנדים של ג'י סיטי ו/או הנפקת הזכויות/הון, ככל שתתבצענה.
"בשנת 2023, יחס כיסוי ריבית (ICR), צפוי לעמוד על כ-0.8 באופן אשר הולם את סביבת הדירוג. יחס הכיסוי חוב פיננסי נטו ל-FFO, הבוחן את רמת החוב סולו של חברת האחזקות אל מול תזרימי המזומנים השוטפים של החברה, צפוי להיות שלילי, באופן אשר בולט לשלילה ביחס לרמת הדירוג" כותבים במדרוג.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    דרושים עובדים לעבודה קלה מהבית!
    יאיר לוי 12/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דרושים עובדים לעבודה מהבית בכתיבה, הזנת תוכן, קלדנות, תמלול, ועוד, לפרטים תרשמו בגוגל "אתר עבודה מהבית"
    סגור