השוק

מדרוג אחרי מאבק השליטה בנורסטאר: "התרחיש השלילי לא קרה"

במדרוג מותירים את דירוג האשראי של נורסטאר ללא שינוי A2 ישראלי; בחברת דירוג האשראי אומרים שהתרחיש השלילי, בעקבות מאבק השליטה בחברה לא התקיים ולאחר ביטול הצעת הרכש של קנדה ישראל - מיצובה הפיננסי של גזית השתפר
ניצן כהן | 
חיים כצמן (צילום יחצ גזית גלוב)
מאבק השליטה שהתקיים בנורסטאר ששולטת בגזית גלוב (וזה למעשה הנכס היחיד שלה) היה עלול להביא להורדת דירוג האשראי שלה. המשמעות המיידית של הורדת דירוג האשראי של חברה הוא עלייה בהוצאות המימון ובחברה שיש לה רק נכס אחד והיא תלויה בדיבידנדים ממנו, הרי שמדובר במכה קשה מאוד.
אם כן, אי שם בשנה שעברה החלה מאבק שליטה בנורסטאר כשקנדה ישראל של ברק רוזן ואסי טוכמאייר החלו לרכוש מניות של החברה כשמנגד ניצב איש העסקים חיים כצמן שהגיב ברכישות משלו ויותרמזה, בשלב כלשהו הודיעה נורסטאר על חלוקת מניות גזית כדיבידנד בעיין לבעלי המניות שלה, במקביל פרסמה קנדה ישראל הצעת רכש למניות נורסטאר.
אם כל הבלגן הזה היה מבשיל למלחמה כוללת הרי שלא הייתה ברירה אלא להוריד את דירוג האשראי של נורסטאר בעיקר בשל העובדה כי יש לה נכס אחד, גזית גלוב, ואם חלק ממנו יחולק לבעלי המניות כדיבידינד בעין, הרי שיוותרו בידיה פחות מניות מגזית ומכאן יציבותה עלולה להתערער.
אבל אז החלו השווקים לרדת וקנדה ישראל הודיעה כי היא מושכת את הצעת הרכש שלה מה שאיפשר למדרוג להתחיל לבדוק אם נרגע הבלגן כך שניתן לבצע בחינת של יציבותה הפיננסית של נורסטאר בלי "רעשי הרקע".
"מידרוג סבורה כי אי הוודאות סביב השליטה בחברה תימשך גם בתקופה הקרובה, אולם בשלב זה ביטול המהלך המשולב לחלוקת דיבידנד והנפקת זכויות מצמצם את אי הוודאות אודות מבנה האחזקות של החברה בנכס הבסיס. מידרוג תוסיף לעקוב אחר ההתפחויות בקשר עם השליטה בחברה, ואת השפעתן על מאפייני המיצוב העסקי והפיננסי של נורסטאר" כותבים האנליסטים של מדרוג.
"בחודשים האחרונים אנו עדים לעלייה חדה בשיעור המינוף של החברה הנובעת משחיקה משמעותית בשווי השוק של מניית גזית. שווי השוק של אחזקת החברה במניית גזית נאמד בכ- 1.8 מיליארד שקל המשקף LTV של כ-43%, זאת בהשוואה לשיעור LTV של כ- 32%, בסוף הרבעון הראשון של השנה עם שווי שוק מניה של כ- 2.4 מיליארד שקל. בהתאם לתרחיש הבסיס של מידרוג, הכולל, בין היתר, תרחיש רגישות של שחיקה בשווי האחזקות ביחס לשווי המניה, יחס המינוף צפוי לנוע בטווח של 50%-55% בשנים 2022-2023.
"גמישות פיננסית הולמת לדירוג ונתמכת, בין היתר,  בשליטה בג’י סיטי, כאשר אחזקותיה של האחרונה רשומות למסחר, וכן מגמה נמשכת של הורדת חוב בחברה ולצד קווי אשראי בהיקפים משמעותיים ממספר בנקים מקומיים וזרים. לחברה מספר התניות פיננסיות כלפי בנקים ומחזיקי איגרות החוב כאשר להערכת מידרוג המרווח מאמות המידה פיננסיות הינו גבוה באופן אשר תומך בפרמטר הגמישות.
"יש לציין כי קווי האשראי של החברה מגובים בשעבוד על מניות החברה המוחזקת, כך ששחיקה אפשרית בשווי הבטוחה עלולה להשפיע באופן שלילי על נזילות החברה. מידרוג מעריכה כי החברה תמשיך לשמור על מרווח גבוה ביחס לאמות המידה" אומרים במדרוג.
להערכת מידרוג, לחברה גמישות פיננסית סבירה, הנובעת בעיקר משליטת החברה בהיקף משמעותי בחברה המוחזקת (כ-51.6%), כאשר אחזקותיה בג’י סיטי רשומות למסחר, דבר אשר מקנה גמישות פיננסית לאור יכולת הנזלה, לפחות של חלק מההחזקה. עם זאת, חלק ממניותיה של גזית משועבדות לטובת מסגרות אשראי מבנקים".
לסיכום כותבים במדרוג כי "לחברה מספר התניות פיננסיות כלפי בנקים ומחזיקי איגרות החוב כאשר להערכת מידרוג המרווח מאמות המידה פיננסיות הינו סביר. יש לציין כי לחברה אמות מידה פיננסיות מול הבנקים בקשר עם יחס מינוף המניות המשועבדות להיקף מסגרות האשראי. היחס משלב את שווי השוק ואת שווי הספרים של המניות והוא עומד במרווח טוב מול המגבלות הבנקאיות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה