השוק

עוקץ הקבורה נחשף: כך מנצלים משפחות ברגע הקשה בחייהם

מסתבר שגם ברגעים הכי קשים של אנשים, יש מישהו שידע לנצל אותם: בעולם הקבורה ישנם גורמים שבמשך שנים גובים כספים על שירותים שניתנים בחינם מחברה קדישא: מפינוי הנפטר וטקס הלוויה ועד מכירת מקום קבורה במחיר מופקע
איתן לויטס |  2
עוקץ בבתי קברות (צילום פלאש 90/ הדס פרוש)
ביום-יום מתגלים מקרים בהם גורמים מנצלים אנשים שצריכים להביא את הנפטר שלהם לקבורה, במקום על ידי נתינת שירותים חינמיים כחברה קדישא - בתשלום, מכירת חלקות קבורה במחיר מופקע או מכירת מקומות שלא קיימים.
"יש כבר הרבה שנים סוגים שונים של תרמיות, שהמפורסמת שבהן הייתה מכירת חלקות לקבורה מתוך קרקע ששייכת לעיריית ירושלים" אומר הרב אברהם מנלה, יו"ר פורום החברות קדישא, ל-ice. "אבל המקרה הנפוץ הוא ביומיום, כאשר מסתובבות חברות שקוראות לעצמן 'קדישא' ומציעות לאנשים שירותי קבורה בתשלום, שאמורים להינתן להם בחינם".
על פי חוק, שירותי פינוי הנפטר, טיפול בו והבאתו לקבורה בטקס לוויה - ממומנים מכספי ביטוח לאומי וניתנים בחינם. איך מגיעים אנשים ומצליחים לתת את השירותים הללו בתשלום? "הם מסתובבים לפעמים בבתי חולים, ולפעמים מגיעים לאנשים עצמם הביתה, שפשוט לא יודעים שהשירות של חברה קדישא ניתן בחינם" אומר הרב מנלה, "לחלקם יש אתרים שהם קידמו בגוגל בתשלום, כך שאדם שמחפש 'חברה קדישא' יכול בטעות להגיע אליהם".
המקרה שהרב מנלה הזכיר לעיל הוא של יוסף דוד אבולעפיה, שהואשם בנובמבר 2016 בבית המשפט המחוזי בירושלים, שמכר עשרות חלקות קבורה בבית העלמין 'הר המנוחות' בירושלים. על פי כתב האישום, בחלק מהמקרים נקברו אנשים בחלקות שנמכרו ע"י הנאשם שלא כדין. אבולעפיה הואשם בקבלת דבר במרמה מחמירות בהיקף של כ-5.6 מיליון שקלים ועבירות של הלבנת הון בהיקף דומה.
כדי להילחם בתופעה, חברה קדישא הקימה יחד עם המשרד לשירותי דת מוקד שפעיל 24/7 ודרכו פועלים שירותי הקבורה הרשמיים, המאוגדים תחת פורום חברות הקדישא.  
שימו לב: שירותי הקבורה שחברת הקדישא חייבת לתת בלי תשלום הם: הקצאת מקום קבורה, פינוי הנפטר, טיפול בנפטר - כולל טהרת הנפטר, תכריכים רגילים. טקס הלוויה על ידי חזן ו-2 אנשי צוות קבורה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    התעוררתם? אתם הבעיה לפרצה הזו
    שרוליק 02/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשאדם מגיע אליכם לרכוש בחייו חלקה, אז אתם מסובבים אותו עד שפושטים את עורו במקרה הטוב.
    סגור
  • 1.
    בחסות המדינה . לא לשכוח ! (ל"ת)
    בחסות המדינה 02/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור