השוק

כמה הרוויחו קופות הגמל וקרנות ההשתלמות בחודש אוגוסט

קופות הגמל נמצאות בשנה חלומית שנייה כשמתחילת השנה השיגו הקופות וקרנות ההשתלמות תשואות דו-ספרתיות
ניצן כהן |  4
בתי השקעות (צילום ice)
קופות הגמל וקרנות ההשתלמות השיגו בחודש אוגוסט תשואה של 1.5% כשמתחילת השנה השיגו הקופות והקרנות תשואה דו-ספרתית שנעה בטווחים ש ל10% עד 16% כשהתשואות הגבוהות ביותר השיגו הקופות והקרנות מוטות ההשקעה במניות.
נזכיר כי שוק ההון נמצא בתקופה מצויינת של עליות שנמשכות כבר שנה וחצי כשכסף נוסף זורם כל חודש זורמים כמה מיליארדי שקלים בודדים לתוך המערכת וזה נובע מהמצב הטוב בשוק העבודה שמביא להפקדת כספים נוספת, שהיא בתורה זורמת לשוק ההון וגורמת לעליות בשווקים.
כך או אחרת התקופה הזו היא תקופה מצויינת לחוסכים בקופות הגמל וקרנות ההשתלמות אבל צריך לזכור ולזכור היטב שלא תמיד המצב יהיה כזה ולמרות תחושת העושר שיש כיום אצל רבים מהפעילים בשוק, הרי שתחושה זו יכולה להתחלף ביום אחד כשהשווקים יתחילו לרדת.
כרגע קשה לצפות מתי יסתיים הסבב החיובי הזה בשווקים אבל צריך לזכור שהפדרל ריזרב כבר הודיע שהוא מתכוון לצמצם עד כדי להפסיק לגמרי את רכישות האג"ח בארה"ב וזה אמור לייצר עלייה של התשואות שבנקודה מסויימת העלייה הזו, גוררת לירידה בשוק המניות.
נזכיר עוד כי העולם נמצא בגל רביעי של הקורונה ויכול להיווצר מצב בו למרות התחושה שכל אחד נשלח לגורלו מול המגיפה הרי שהממשלות בנקודה מסויימת עלולות להכריז על סגרים נוספים שהם עלולים להיות נקודת מפנה בשווקים הפיננסים.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    יתפוצצו הקנאים (ל"ת)
    יפית כהן 09/2021/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ומי נשאר שוב הרחק מאחור
    בני 09/2021/01
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אלטשולר שחם
    סגור
  • איך אתה יודע?? (ל"ת)
    רק 09/2021/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ולפעמים החגיגה נגמרת... (ל"ת)
    דן 09/2021/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור