השוק

ענקית ההשקעות נכנסת לפשיטת רגל: הבנקים ייאלצו לשלם סכומי עתק

סערה בענף הפיננסים: בית המשפט מורה לבנקים בהודו להחזיר 143 מיליון רופי לחברת Siti Networks
מערכת ice | 
כלכלה בקריסה (צילום shutterstock)
בית הדין לחדלות פירעון בהודו הוציא צו מפתיע המורה לבנק Axis ולנושים פיננסיים אחרים להחזיר 143 מיליון רופי לחברת Siti Networks, חברת תקשורת מקבוצת Essel הנמצאת בהליכי פשיטת רגל. ההחלטה התקבלה בעקבות עתירה שהגישה חברת Asset Reconstruction Company (India) Ltd, אחת הנושות, שטענה כי נושים אחרים משכו כספים מ-Siti באופן בלתי חוקי בזמן שהיה בתוקף צו עיכוב על הליכי חדלות הפירעון.
הפרשה החלה בפברואר 2023 כאשר בנק IndusInd הגיש בקשה לפתיחת הליכי חדלות פירעון נגד Siti בגין חוב נטען של 148 מיליון רופי. לאחר מינוי כונס נכסים, אחד מהדירקטורים המושעים של Siti ערער על ההחלטה, מה שהוביל לעיכוב זמני בהליכים. אולם, לאחר דיונים ממושכים, הערעור נדחה סופית בבית המשפט העליון, והשליטה בחברה הוחזרה לידי כונס הנכסים באוגוסט 2023.

בחקירה שערך כונס הנכסים, רוהיט רמש מהרה, התגלה כי במהלך תקופת העיכוב - ממרץ עד אוגוסט 2023 - בנק Axis משך כספים מחשבונות Siti וחילק כ-143 מיליון רופי לנושים שונים, כולל בנקים מובילים כמו IndusInd Bank, RBL Bank ו-IDBI Bank. פעולות אלו בוצעו ללא פיקוח של כונס הנכסים ובניגוד לכאורה לצו העיכוב שהיה בתוקף.
בית הדין קבע כי כל העסקאות והמשיכות שבוצעו במהלך תקופת העיכוב חייבות להתבטל, והכספים יוחזרו לחשבון Siti תוך ארבעה שבועות. החלטה זו מדגישה את חשיבות ההקפדה על הליכי חדלות פירעון ואת הצורך בשקיפות ופיקוח הדוק על פעולות פיננסיות במהלך תקופות משבר כלכלי של חברות.
מקרה זה מעלה שאלות נוקבות לגבי התנהלות המערכת הבנקאית ומערכת המשפט בהודו בכל הנוגע להליכי חדלות פירעון. בעוד שההחלטה מהווה ניצחון עבור Siti Networks, היא גם חושפת את המורכבות והאתגרים בניהול הליכי פשיטת רגל של חברות גדולות, במיוחד כאשר מעורבים בהם מוסדות פיננסיים מובילים. ההשלכות של פסיקה זו עשויות להוביל לשינויים משמעותיים באופן שבו מתנהלים הליכי חדלות פירעון בהודו בעתיד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה