השוק

בניגוד להערכות: מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים עלה בספטמבר

מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים וחברת המחקר קנטר מלמד כי ההצלחות של צה"ל בחזית הצפון הובילו את הצרכנים בישראל לתחושות אופטיות שאמורות להקרין על הצריכה הפרטית באופן חיובי
ניצן כהן | 
בנק הפועלים (צילום shutterstock)
מדד אמון הצרכנים הוא אחד הסנסורים הקטנים אבל המשמעותיים בכל הנוגע לניסיון למדוד את הסנטימנט התת-קרקעי של כלכלה. בארה"ב עורך את המדד הזה JP מורגן ואילו בישראל עורך את המדד הזה בנק הפועלים יחד עם חברת המחקר קנטר ויש לזה משמעויות.
אם כן, בחודש ספטמבר עלה מדד אמון הצרכנים הישראלי ב-2.5 נקודות לרמה של 126.6 נקודות (אפריל 2002=100). המדד למצב השוטף עלה ב-4.5 נקודות ומדד הציפיות עלה ב-1.2 נקודות.
מבנק הפועלים נמסר כי: "מדד אמון הצרכנים עלה בחודש ספטמבר. עליית המדד באה לידי ביטוי הן במדד השוטף והן במדד הציפיות. השיפור באמון הצרכנים הושפע כנראה מהמגמה החיובית בשווקים הפיננסיים, וכן ממורל גבוה יותר בעקבות פעולות מוצלחות של צה"ל בלבנון. נציין שהסקרים הושלמו טרם החיסול של נסראללה.
"רמת אמון הצרכנים גבוהה יחסית לחודשים הקודמים, זאת חרף ההסלמה בצפון. מנגד, אינדיקטורים לצריכה הפרטית, כמו הרכישות בכרטיסי אשראי והמכירות ברשתות השיווק, הצביעו על ירידה חדה בצריכה המקומית בחודש אוגוסט. המלחמה בלבנון וירי הרקטות והטילים פועלים למיתון הצריכה בטווח הזמן הקצר. אנו סבורים שצעדי הממשלה בשנה הבאה יביאו לפגיעה משמעותית בכוח הקנייה של רוב משקי הבית, ומכך גם להתמתנות של הצריכה הפרטית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה