השוק

קרן הגידור הענקית שלא מרשה למנהלי ההשקעות שלה לקחת סיכונים

האובססיה של מילניום להימנע מהפסדים גרמה לה לרשום 56 מיליארד דולר ברווחים למשקיעים. מנכ"ל הקרן הוא מהמשקיעים המובילים במזעור סיכונים
שרון בירקמן | 
ישראל אנגלנדר (צילום לינקדאין/ Israel Englander)
לקרן הגידור מילניום מנג'מנט, מקרנות הגידור הגדולות בעולם, יש מטרה ברורה: לא להפסיד כסף. הקרן, המנהלת כ-69 מיליארד דולר עבור לקוחות, מפצלת את הנכסים בין יותר מ-2,600 סוחרים, אנליסטים ואנשי השקעות הפועלים בצוותים עצמאיים בתחומים שונים, כמו אג"ח, סחורות ושוקי מניות.
למרות שהצוותים פועלים באופן עצמאי, הקרן מטילה מגבלות חמורות במיוחד על הסיכון שהם יכולים לקחת. אכיפה קפדנית של עצירת ההפסדים היא מה שמבדל את מילניום בשוק קרנות הגידור. כאשר מנהלי תיקים סופגים הפסדים של 5%, הקרן מקצצת להם את ההון; ב-7.5% הם עלולים למצוא עצמם מחוץ למערכת. לדוגמה, מנהלי תיקים שהוקצה להם מיליארד דולר יכולים להפסיד רק 50 מיליון דולר לפני שהקרן תקצץ להם את הסכום בחצי. עם הפסדים של 25 מיליון דולר נוספים, הקרן עשויה להיפרד מהם. 

הגישה הנוקשה להגבלת סיכונים הפכה את מילניום לאחת הקרנות היציבות ביותר בשוק, ואת מנכ"ל הקרן, ישראל "איזי" אנגלנדר - למיליארדר ששוויו עולה על 11 מיליארד דולר. אנגלנדר נחשב לאחד מהמובילים במזעור סיכונים בעולם ההשקעות.
הקרן רשמה 58 מיליארד דולר ברווחים למשקיעים מאז הוקמה בשנת 1989; למעשה, קרן הגידור היחידה שעוקפת אותה מבחינת רווחים היא סיטדל. מילניום חוותה שנה אחת בלבד של הפסדים, ב-2008, ובחמש השנים האחרונות לא הפסידה יותר מ-1% באף חודש.
קרנות רב-מנייתיות כמו מילניום נועדו לספק תשואות יציבות לאורך זמן ויש להן ביקוש גבוה מצד גופים מוסדיים שמחפשים יציבות בתשואות. לפי נתוני גולדמן סאקס, הקרנות השיגו תשואה שנתית ממוצעת של 9.9% בחמש השנים האחרונות, עם פחות ממחצית מהתנודתיות של שוק ההשקעות הרחב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה