השוק

שופרסל תחלק מענקי ענק? זה הסכום שמבקשים לקבל האחים אמיר

המנכ"לים המשותפים של ענקית הקמעונאות, האחים אמיר, שרכשו את השליטה בשופרסל לפני כחצי שנה תמורת 1.5 מיליארד שקל, מבקשים לקבל דמי ניהול של 3 מיליון שקל ומענק שנתי של עד 4 מיליון שקל כל אחד, בנוסף להטבות נוספות. מניית שופרסל זינקה מתחילת השנה בכמעט 90%, כאשר האחים אמיר מממשים את המוטו: יותר מעשים ופחות דיבורים
מערכת ice | 
שלומי ויוסי אמיר (צילום יחצ, vecteezy, unsplash)
בתמורות דרמטיות בענף הקמעונאות הישראלי, שופרסל, ענקית המזון והפארם, מתכוננת לאסיפת בעלי מניות קריטית בתחילת נובמבר. במוקד האסיפה - אישור חבילת תגמול שנתית מרשימה בסך 14 מיליון שקל לאחים יוסי ושלומי אמיר, המנכ"לים המשותפים החדשים של החברה.
האחים, שרכשו את השליטה בשופרסל לפני כחצי שנה תמורת 1.5 מיליארד שקל, מבקשים לקבל דמי ניהול של 3 מיליון שקל ומענק שנתי של עד 4 מיליון שקל כל אחד, בנוסף להטבות נוספות.

ההצדקה לחבילת התגמול המשמעותית נשענת על ניסיונם העשיר של האחים אמיר בתחום הקמעונאות ועל השוואה לתנאי העסקה בחברות דומות. ועדת התגמול והדירקטוריון טוענים כי התנאים המוצעים תואמים את המקובל בשוק, בהתחשב בגודלה ומורכבותה של שופרסל. יתרה מכך, הם מציינים כי העלות המצרפית של התגמול נמוכה מזו ששולמה למנכ"ל וליו"ר הקודמים של החברה.
מתחילת השנה, ומאז רכישתה על ידי האחים האמיר, מניית שופרסל מזנקת ב-87.14%, כאשר רק בחודש האחרון עלתה במעל 10%. ברבעון השני של השנה, הרבעון הראשון של המנכלים המשותפים כבעלי שליטה, הציגה ענקית הקמעונאות תוצאות שיא כאשר הרווח הנקי מזנק ב-131.5%
מעניין לציין כי תהליך המינוי של האחים אמיר לא היה חלק. בתחילה, תוכנן כי יוסי ימונה ליו"ר הדירקטוריון ושלומי למנכ"ל, אך התנגדות מצד רשות ניירות ערך הובילה לשינוי התוכנית. בסופו של דבר, השניים מונו כמנכ"לים משותפים, תוך קבלת מגבלות של בעלי שליטה, ופעלו עד כה ללא תגמול.
המענק השנתי המוצע לאחים אמיר מבוסס על ביצועי החברה, עם רף מינימלי של רווח נקי בסך 200 מיליון שקל. ככל שהרווח גדל, כך גדל המענק, עד לתקרה של 4 מיליון שקל לכל אחד מהם. בנוסף, הם יהיו זכאים לתקופת הודעה מוקדמת והסתגלות של שישה חודשים כל אחת, עם מלוא תנאי העסקתם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה