השוק

האחים אמיר לא נחים: זה המהלך החדש של החברה | כל הפרטים

אחרי שחתכו את תקציבי הפרסום, מכרו את פייבוקס המפסידה ועוד, עושים האחים אמיר מהלך נוסף ומשמעותי שמשדר לשוק ההון מסר - הם לא באו לשחק אלא להשביח את החברה; מאז רכשו האחים אמיר את שופרסל זינקה המניה ביותר מ-50% | כל הפרטים
ניצן כהן |  6
שלומי ויוסי אמיר (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר, יחצ)
בתחילת השנה נפל דבר בעולם קמעונאות המזון הישראלי, המנכ"לים המשותפים שלומי ויוסי אמיר רכשו את רשת שופרסל, הגדולה בענף בתמורה ל-1.5 מיליארד שקל. גבות רבות הורמו על המהלך הזה והיו שתי גישות שאפיינו את הלך הרוחות באותם ימים בבורסה סביב העסקה.
הגישה הראשונה אמרה שמדובר במהלך התאבדות של האחים אמיר ומתח הרווחים בשופרסל לא יאפשר להם להחזיר את ההשקעה וגם להרוויח ממנה. הגישה השנייה הייתה הפוכה. שופרסל זקוקה לדמויות שמכירות את הענף, חיות אותו ולא מפחדות לקחת את הרשת לנקודה של התייעלות אגרסיבית.
מכאן, בפעולת מלקחיים של התייעלות וצמצום הוצאות ניהול ותפעול, במקביל להגדלת מתח הרווחים (חוזים עם ספקים מול מחירי מכירה) - יחזיר לאחים אמיר את ההשקעה וגם יניב להם רווחים במעלה הדרך.
ל-ice נודע כי בשבועיים האחרונים השלימה שופרסל, כחלק מהאסטרטגיה החדשה של האחים אמיר, את המעבר של מנהלת רשת BE והנדל"ן הקמעונאי למתחם של הרשת בראשון לציון. המהלך למעשה היה עזיבה של המשרדים המפוארים של שתי הפעילויות האלה בנתניה וחולון והעברה של העובדים לקומפלקס בראשון לציון.
עוד נודע ל-ice שהמהלך הזה אמור להביא לחסכון בעלויות שמוערך בכמה מיליוני שקלים מידי שנה כשמחד החברה משתחררת מחוזי שכירות יקרים ובנכסים שמתפנים והם בבעלות הרשת, יושכרו ויניבו הכנסות.
המהלך של האחים אמיר אולי נראה קטן מידי ביחס לגודל של שופרסל אבל מדובר במהלכים שמתווספים האחד לשני ויוצר מסה קריטית של חיסכון בעלויות. כך למשל נפרדו האחים אמיר ממשרד הפרסום גיתם וחתכו משמעותית את תקציב הפרסום של החברה. האחים אמיר מכרו את פייבוקס לאחר שלא השתלבה בתוכניות שלהם ומאחר והיא שורפת מזומנים כך שהשורה התחתונה היא שכל מה שלא מייצר מכירות/ הכנסות ורווחים ובכלל, לא יעיל - נחתך החוצה.
המהלכים של האחים אמיר בסך הכל נאים בעיני המשקיעים בשוק ההון ומאז תחילת השנה המניה זינקה ביותר מ-50% ודי בזה כדי להבין כיצד המשקיעים תימחרו את החברה לפני כניסת האחים אמיר למשחק.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    כל המלים רק כדי להסתיר את מה שקורה באונליין... (ל"ת)
    יששכר 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    ישנם סניפים שוממים אפילו בימי חמישי בערב (ל"ת)
    לקוח מאוכזב 06/2024/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    רק ללמדך כמה מסואב ובזבזני התנהלה שופרסל עד היום
    זד 06/2024/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שופרסל היא דינוזאור... כל צעד שלה מצריך הרבה מאמץ . שדרת ניהול בזבזנית מנופחת ומיותרת. עכשיו אתם מבינים למה היא הכי יקרה בשוק? היא הייתה צריכה לממן את כל הניהול המסואב הזה. עוד הוכחה שלהיות מנכל של חברה ישראלית זה קל מאוד . פשוט מעלים מחירים. נכשלת במשהו ? המיזם שהובלת לא המריא והפסיד לחברה כסך? אין בעיה בואו נעלה מחירים בחדות לצרכנים ונשחק אותה כשאילו אנחנו מנכלים טובים. האחים אמיר באו לעבוד ולקצץ כמו ששופרסל הייתה צריכה לעשות כבר לפני עשור .
    סגור
  • 1.
    האחים מגלגלים קומבינות
    עובד שופרסל 06/2024/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    האחים חוסכים בהוצאות ומגדילים מקורבים וכול עובד לא יצליח להתקדם כי הם דואגים רק לחברים זה כבר הפך למאפיה אחת גדולה
    סגור
  • הם מקצועניים וישרים מאוד (ל"ת)
    בכלל לא הם מקצועניים 06/2024/19
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • אסי לוי (ל"ת)
    בכלל לא הם מקצועניים 06/2024/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור