השוק

ג'ף בזוס מצטרף לאילון מאסק: במי החליטו הטייקונים להילחם?

חברות אמזון וספייס איקס בבעלותם של הטייקונים ג'ף בזוס ואילון מאסק יוצאים למלחמה ב-NLRB, המועצה הארצית בארצות הברית ליחסי עבודה, בטענה חריפה כי היא כלל איננה חוקתית
מערכת ice |  2
אילון מאסק, ג'ף בזוס (צילום ויקיפדיה, freepik, פייסבוק/ג'ף בזוס)
החוקה בארצות הברית היא ללא ספק המסמך החשוב ביותר לאזרחים במדינה, ששמה את זכויות הפרט שחור על גבי לבן, במסך המכונן של המעצמה הגדולה בעולם. כאשר ישנו חוק או נוהל המתנגש עם הכתוב בחוקה האמריקאית, כמעט ואין שופט בארצות הברית שיעז להתערב בנושא, או לערער על הכתוב בחוקה.
כעת נראה כי חברות הענק אמזון וספייס איקס, אשר בבעלותם של שניים מהאנשים העשירים והחזקים בעולם, ג'ף בזוס ואילון מאסק, החליטו לצאת למלחמה ב-NLRB (המועצה הארצית ליחסי עבודה), בטענה החזקה ביותר שאפשר לטעון, שהיא איננה חוקתית.
החברות שיגרו מסמכים מטעמן במהלך שמגיע ברקע תביעה משפטית כנגד אמזון, בטענה שהתעמרה בעובדים באחד המחסנים של החברה, לאחר שאלו בחרו להתאגד באחד מארגוני העובדים בארצות הברית, בשנת 2022.

גם נגד ספייס איקס של מאסק הועלו טענות על פיטורי מספר עובדי החברה, בעקבות מכתב שהם שיגרו ובו נאמר כי בעלי החברה אילון מאסק, הוא "הסחת דעת ומבוכה" לחברה.
כאמור, הטענות נגד המועצה שהעלו חברות הענק, היא שהמועצה פועלת בניגוד לחוקה האמריקאית והאכיפה שלה היא איננה חוקתית. זאת מאחר וה-NLRB פועל כתובע ומגיש תלונות נגד חברות שבהן הן חושדות כי הפרו את חוקי העבודה בארצות הברית.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הם לא מוכרים לנו חופש - אלא עבדות!
    יוני 02/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם חולי נפש מסוממים.
    סגור
  • מי זה "הם"
    ד''ר קור 02/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יא עילג
    סגור