בארץ

הטקס האלטרנטיבי לציון שנה ל-7 באוקטובר: צפו ברגעים המרגשים

במלאת שנה לאירועי ה-7 באוקטובר, התקיים הטקס האלטרנטיבי של משפחות החטופים והנרצחים בהשתתפות עשרות אמנים מובילים, ביניהם אמיר דדון, להקת היהודים, שלמה ארצי, אמיר דדון וזהבה בן

מערכת ice | 
שנה לטבח השבעה באוקטובר (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
במלאת שנה לאירועי ה-7 באוקטובר, מוקדם יותר היום (שני) החל הטקס האלטרנטיבי של משפחות החטופים והנרצחים בהשתתפות עשרות אמנים מובילים: אמיר דדון, גלי עטרי וקורין אלאל, זהבה בן, אביב גפן, רן דנקר, ריטה, עברי לידר ושלמה ארצי. 
על אף המחלוקת לגבי אופן קיום הטקס, הוחלט כי כל זמר יבצע שיר אחד בלבד. את הטקס של משפחות החטופים והנרצחים פתח הזמר אמיר דדון אשר ביצע את השיר "שיר הרעות" של חיים גורי וסשה ארגוב. במהלך הביצוע, אמיר דדון ריגש את כולם כאשר פרץ בבכי. 
 
בהמשך, נרשם ביצוע מרגש במיוחד של גלי עטרי וקורין אלאל עם השיר "אין לי אחרת אחרת". לאחר מכן, זהבה בן ריגשה את הקהל עם השיר "אהבה כזו" אשר אותו כתב והלחין הזמר עידן רייכל. 
במהלך הטקס האלטרנטיבי, אביב גפן ביצע את השיר "ארץ הפוכה" ורן דנקר הקדיש את השיר "מלאכית" לזכר התצפיתניות שנרצחו באותה שבת שחורה. ריטה ריגשה את הקהל עם השיר "מחכה" ועברי לידר ביצע את השיר "זכיתי לאהוב" לזכר נרצחי פסטיבל הנובה בכלל ובפרט לזכרו של מור טרבלסי שנרצח באותה מסיבה.  
 


(צילום: עלמה פרידה)
במהלך הופעתו, עברי לידר לבש חולצה עם הכיתוב "יהי זכרם מהפכה", שהכינה עבורו שחר אבנט. עברי ביצע את - ׳זכיתי לאהוב׳ לזכרו של מור טרבלסי שנרצח במסיבת הנובה
אל הבמה עלתה אשתו של מור ז״ל - יובל. זכיתי לאהוב הוא השיר שמלווה את מור בשנה האחרונה. גם להקת "היהודים" הופיעה בטקס האלטרנטיבי עם השיר "קח אותי". 
את טקס הזיכרון למשפחות החטופים והנרצחים מסיים הזמר שלמה ארצי עם השיר "שדות של אירוסים". את הטקס האלטרנטיבי הנחו חנוך דאום ורותם סלע והוא שודר בכל ערוצי הטלוויזיה בשעה 19:10. 
בעקבות המצב הביטחוני המורכב, הוחלט כי הכניסה לטקס האלטרנטיבי מותרת ל-1,000 אנשים בלבד. כידוע, הטקס הממלכתי לציון שנה לאירועי ה-7 באוקטובר, צולם מראש וישודר ב-21:45.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה