תיירות

אל על משלמת פיצויים: זו הסיבה שתעניק לנוסעים אלפי שקלים

חברת התעופה אל על תשלם פיצויים על סך של 7,614 שקל, פלוס 1,500 שקל הוצאות בית משפט, זאת לאחר שהקדימה טיסה לשלושה בני משפחה ישראלים ב-10 שעות, אחרי שהודיעו על כך רק שלושה ימים לפני המועד המקורי, בניגוד לקבוע בחוק
מערכת ice | 
חברת אל על (צילום Magma Images, pexels, vecteezy)
בית המשפט השלום בחיפה קבע לאחרונה כי חברת התעופה אל על תשלם פיצויים על סך של 7,614 שקל לשלושה בני משפחה ישראלים, זאת לאחר שהטיסה שלהם בנובמבר 2023, שיא מלחמת "חרבות ברזל", הוקדמה ב-10 שעות, והם קיבלו את ההודעה על כך ימים ספורים בלבד לפני שהטיסה יוצאת לדרכה.
על פי דיווח היום (שני) ב"דה מרקר", בית המשפט גזר על אל על לשלם לבני המשפחה פיצויים, אחרי שטען כי החברה לא עשתה כל שביכולתה למנוע את השינוי בזמני הטיסה, ועל כן - על פי החוק בישראל, היא מחויבת להעניק פיצויים לאותה משפחה, על אף שמדובר בזמן שיא של מלחמת "חרבות ברזל", בו היו שינויים רבים.
מדובר בזוג הורים ובתם שטסו בנובמבר 2023 ל-10 ימים במילאנו. הטיסה חזרה מאיטליה לישראל נקבעה לתאריך 16 בנובמבר בשעה 21:25, אלא ששלושה ימים לפני שזו אמורה הייתה לצאת לדרכה - החברה שלחה למשפחה הודעה כי היא מקדימה את הטיסה לשעה 11:25 בטענה כי מדובר בשינוי שקורה "על רקע המלחמה המתנהלת בישראל בימים אלו".
על פי החוק בישראל, נוסע שהוקדמה לו הטיסה ביותר מ-8 שעות, וקיבל הודעה על כך בפחות מ-14 ימים לפני מועד הטיסה המקורי, מחויב לפיצוי על פי החוק, וכך גם קבע כאמור בית המשפט.
אל על טענה מנגד כי מדובר ב"כוח עליון", שכן בעקבות המלחמה היא נאלצה לעשות שינויים בלוח הטיסות ממגוון סיבות כמו חוסר בכוח אדם על רקע גיוס עובדים למילואים, אך בית המשפט לא קיבל את הטענה הזאת. בסופו של דבר, בית המשפט קבע שעל החברה לפצות כל נוסע בכ-2550 שקל, בנוסף ל-1,500 שקל הוצאות בית משפט, כך שבסך הכל הם יקבלו 9,014 שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה