דיגיטל וטק

אפל הכריזה על מודל AI חדש והמניה חזרה לעלות

אפל מגיעה, יחסית באיחור, למרוץ הבינה המלאכותית. אולם זה ככל הנראה רק כלפי חוץ, כאשר אופציות הבינה המלאכותית שלה נמצאות כבר בשימוש בתוך החברה
מערכת ice | 
טים קוק, מנכ (צילום unsplash, ויקיפדיה/ President.gov.ua)
מניית אפל שבה לעלות היום (רביעי) לאחר שיצא דיווח כי החברה מפתחת מודל שפת בינה מלאכותית (AI) גדול משלה, באופן פנימי. המניה עלתה בערך ב-1% היום במסחר. 
המהלך מאותת שאפל לוקחת ברצינות את ההתקדמות האחרונה בטכנולוגיית ה-AI ושוקלת לשלב אותן במוצרים עתידיים. החברה ממעטת להשתמש במונח "בינה מלאכותית", במקום זאת בוחרת בביטוי "למידת מכונה" האקדמי יותר.
בשנה האחרונה, טכנולוגים ומשקיעים התלהבו ממודלים של שפות גדולות, או LLMs, טכנולוגיית AI שיכולה להחזיר טקסט או קוד שנראה כאילו אדם כתב אותו. לאפל יש בסיס פנימי ל-AI שנקרא "Ajax" וצוות קטן של מהנדסים בנה צ'אטבוט שחלקם מכנים "Apple GPT", על פי הדיווח. הגישה לצ'אטבוט מוגבלת בתוך אפל. כמה מעובדי אפל מאמינים שהחברה שואפת להכרזה רשמית בנושא בשנה הבאה, על פי הדו"ח.

מלבד LLMs, אפל משתמשת בהרבה למידת מכונה במוצרים שלה, מזיהוי דיבור של Siri ועד ליכולת של אפליקציית התמונות לזיהוי פרצופים של בני אדם וחיות. 
אולם במידה מסוימת, אפל מאחרת לקפוץ לטרנד ה-LLM. מיקרוסופט שילבה את ChatGPT של OpenAI בתוכנה שלה, גוגל שילבה את בארד שלה במנוע החיפוש שלה, אמזון, תציע לימודי LLM דרך AWS ומטה פרויקט גדול של LLM בקוד פתוח השבוע.
ביום שלישי, קוואלקום, המייצרת את המעבדים לטלפונים שמתחרים באייפון של אפל, אמרה שהיא תעבוד עם מטא כך שה-LLM שלה יפעלו ישירות על מכשירי אנדרואיד, במקום על שרתים רחוקים בענן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה