מדדים ומחקרים

וול סטריט בכוננות: הדוחות המכריעים של טסלה ונטפליקס

מספר חברות גדולות יפרסמו בקרוב את הדוחות הכספיים שלהם לרבעון השני, ומדדי המניות עלולים להיות מושפעים מרווח והפסד גדולים מהצפוי. וגם, מה המתחרות של טסלה ונטפליקס מצפות ללמוד מהדיווחים?
מערכת ice | 
מניית טסלה (צילום pixabay)
עונת הדוחות של הרבעון השני יצאה לדרך בשבוע שעבר, כאשר בנקים גדולים, כולל JPMorgan, דיווחו על הכנסות ורווחים טובים מהצפוי. השבוע, ככל הנראה, הרווחים יהיו בפוקוס גדול עוד יותר בהתחשב בדיווחים מחברות מפתח שעלולות להיות להן השלכות נרחבות, כולל טסלה ונטפליקס. 
החברות הגדולות היוו את החלק החשוב ביותר בעליות השנה בבורסה. הדיווחים שלהן על רווחים טובים או לא טובים מהצפוי, זה עלול להשפיע ישירות על מדיי המניות העיקריים כמו  אם הם מדווחים או לא על רווחים טובים או גרועים מהצפוי ברבעון השני, ככל הנראה יקבע אם מדדי המניות העיקריים כמו S&P 500 ו-NASDAQ 100.
"אנליסטים צופים כי הרווח למניה עבור חברות S&P 500 יירד ב-8.1% לעומת שנה שעברה, כאשר שולי הרווח יצטמצמו. אבל השאלה היא אם זה כבר מוזל על ידי השוק", כותב ג'יימס דפור של Real Money.
 
הערכות הרווח עבור כמה מחברות הטכנולוגיה הגדולות, עלו. לדוגמה, אנליסטים העלו את אומדן הרווח החציוני למניה עבור שבע המניות הגדולות: מיקרוסופט, אפל, אנבידיה, אמזון, טסלה, מטא ואלפבית, ב-5.4% ב-90 הימים האחרונים. עם זאת, ייתכן שחברות יצטרכו לדווח על תוצאות טובות יותר באופן משמעותי ולהגיע לרבעונים עתידיים גבוהים מהצפוי כדי שבעלי המניות יוכלו לגרוף לכיסם רווחים נוספים. אם לא, נוכל לראות את המניות הללו נסוגות.

התוצאות ישפיעו גם על עמיתים בתעשייה. לדוגמה, הדוח של נטפליקס יכול להשפיע על חברות סטרימינג אחרות. "אנחנו צריכים לקבל תובנה כיצד שביתת התסריטאים והשחקנים משפיעות על תכני הטלוויזיה והמדיה. המילים של נטפליקס בנושא אמורות להשפיע על פראמאונט ודיסני, שתי חברות שבוחנות את צעדיהן על פי נטפליקס", כותב בוב ביירן, אנליסט Real Money Pro.
פרמאונט ודיסני צפויות לפרסם את התוצאות הרבעוניות שלהן ב-7 באוגוסט וב-9 באוגוסט, בהתאמה. וול סטריט צופה כי נטפליקס תדווח על הכנסות של 8.28 מיליארד דולר ורווח למניה של 2.85 דולר ברבעון השני.
באופן דומה, מה שטסלה תדווח על הביקוש לרכב ביום רביעי יכול להזיז את המחט עבור המתחרים, במיוחד פורד, יצרנית הרכב החשמלי השנייה בגודלה בארה"ב. הסייברטראק הראשון של טסלה יצא לאור לאחרונה, והציב את טסלה בתחרות ישירות עם טנדרי ה-F-150 של פורד, כולל ה-F-150 Lightning. פורד אמורה לדווח על התוצאות הרבעוניות שלה ב-27 ביולי.
ב-2 ביולי, טסלה דיווחה שהיא סיפקה שיא של 466,140 כלי רכב חשמליים ברבעון השני, תוך ניצול של הערכות של 445,000. וול סטריט מעריכה שהמכירות של טסלה ברבעון הסתכמו ב-24.49 מיליארד דולר, והרווחים הגיעו ל-0.82 דולר למניה. אם התוצאות מאפילות על הנתונים הללו, זה עלול להניע שיתופים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה