עסקי ספורט

אבל בכדורסל הישראלי: כוכב מכבי ת"א הלך לעולמו

יוסי לז'ה שהיה מעמודי התווך של מכבי תל אביב בשנות ה-60 וה-70, נפטר בגיל 75. הישגיו האישיים מציבים אותו במקום ה-126 ברשימת קלעי כל הזמנים בליגה עם 2,331 נקודות, ובמקום ה-42 בין קלעי מכבי בכל הזמנים
מערכת ice |  1
כדורסל (צילום shutterstock)
עולם הכדורסל הישראלי איבד אחד מגיבוריו הגדולים עם לכתו של יוסי לז'ה בגיל 75. לז'ה, שנפטר לאחרונה, היה מעמודי התווך של מכבי תל אביב בשנות ה-60 וה-70, תקופה שבה הפכה הקבוצה לכוח דומיננטי בכדורסל הישראלי. במהלך תשע עונותיו במדי הצהובים-כחולים, תרם לז'ה באופן משמעותי לזכייה ב-8 אליפויות ו-5 גביעי מדינה, הישגים שהפכו אותו לאחד השחקנים המעוטרים בתולדות המועדון.
קריירת המשחק של לז'ה היתה מרשימה ומגוונת. הוא צמח במחלקת הנוער של מכבי תל אביב והתבלט כפורוורד מוכשר, עם ממוצע מרשים של 11.2 נקודות למשחק בליגה הבכירה. הישגיו האישיים מציבים אותו במקום ה-126 ברשימת קלעי כל הזמנים בליגה עם 2,331 נקודות, ובמקום ה-42 בין קלעי מכבי בכל הזמנים. מעבר להצלחתו במועדון, לז'ה ייצג את ישראל ב-32 הופעות במדי הנבחרת הלאומית, מה שמדגיש את מעמדו כאחד מכוכבי הכדורסל המובילים של המדינה בתקופתו.

לאחר תקופתו המפוארת במכבי תל אביב, המשיך לז'ה את דרכו המקצועית במכבי רמת גן, שם שיחק במשך שנתיים. את קריירת המשחק שלו סיים במכבי דרום תל אביב, קבוצת הבת של מכבי תל אביב, ובכך השלים מעגל מרשים בכדורסל הישראלי. מסלול הקריירה של לז'ה מדגים את מסירותו לספורט ואת יכולתו להתאים את עצמו למסגרות שונות, תוך שמירה על רמת משחק גבוהה.
פטירתו של יוסי לז'ה מסמנת סוף עידן בכדורסל הישראלי. הוא היה חלק מדור של שחקנים שהניחו את היסודות להצלחה המתמשכת של הכדורסל הישראלי, הן ברמה המקומית והן בזירה הבינלאומית. תרומתו לספורט, מורשתו כשחקן מצטיין, ונאמנותו למכבי תל אביב הפכו אותו לדמות אהובה ומוערכת בקרב אוהדי הכדורסל בישראל. הלווייתו, שנערכה בבית העלמין ירקון, היוותה הזדמנות אחרונה לחבריו, משפחתו ואוהדיו להיפרד מאחד מגדולי הכדורסל שידעה ישראל. יהי זכרו ברוך.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אני זוכר
    כדורגלן 10/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחת התקופות הכי יפות במדינה שיחק עם גבי נוימרק חיים שטרקמן מיקי ברקוביץ אגדות
    סגור