מינויים

דרמה בבנק לאומי: כך ייראה הדירקטוריון של הבנק

בלינקוב, מנכ"ל משרד האוצר לשעבר נבחר לתפקיד דירקטור חיצוני, תוך שהוא גובר על מועמדים בכירים אחרים, אושרה קדנציה שנייה לדני קולר כדירקטור חיצוני, הצטרפותה של לאה רות שוורץ כדירקטורית חיצונית חדשה גם כן אושרה
מערכת ice | 
חנן פרידמן (צילום Magma Images, shutterstock, פלאש 90)
בנק לאומי, אחד מעמודי התווך של המערכת הפיננסית בישראל, עובר שינוי משמעותי בהנהגתו העליונה. באסיפת בעלי המניות שהתקיימה אמש, נבחרו דירקטורים חדשים שצפויים להוביל את הבנק לעידן חדש של אתגרים והזדמנויות. במוקד הבחירות עמדה דמותו של רם בלינקוב, מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, שנבחר לתפקיד דירקטור חיצוני, תוך שהוא גובר על מועמדים בכירים אחרים.
על פי גלובס, בלינקוב, בן 69, מביא עמו ניסיון עשיר ומגוון למערכת הבנקאית. כמי ששימש בעבר כמנכ"ל משרד האוצר, ממונה על התקציבים, ומנכ"ל משרד הפנים, הוא מייצג גשר חשוב בין העולם הממשלתי לעולם העסקי. ניסיונו בניהול חברות כבלים וגופים עסקיים אחרים מעניק לו פרספקטיבה רחבה על האתגרים העומדים בפני המערכת הפיננסית בעידן של שינויים טכנולוגיים וכלכליים מהירים.

לצד בלינקוב, אושרה קדנציה שנייה לדני קולר כדירקטור חיצוני, מהלך המבטיח המשכיות וניסיון בדירקטוריון. קולר, שבעברו עמד בראש חטיבת שווקים פיננסיים בבנק הפועלים ושימש כיו"ר ישראכרט, נתפס כמועמד מוביל לתפקיד יו"ר הדירקטוריון בעתיד הקרוב. הצטרפותה של לאה רות שוורץ כדירקטורית חיצונית חדשה מוסיפה נדבך נוסף של מומחיות וגיוון לצוות ההנהגה של הבנק.
האירוע הבא שצפוי לעורר עניין רב הוא בחירת יו"ר דירקטוריון חדש לבנק לאומי. עם סיום כהונתו של ד"ר שמואל בן צבי, הדירקטוריון בהרכבו החדש יתכנס לקבוע את המסגרת לבחירת היו"ר הבא. למרות שכל חבר דירקטוריון רשאי להציע את מועמדותו, ההערכות בשוק מצביעות על דני קולר כמועמד מוביל, בזכות ניסיונו העשיר בעולם הבנקאות והיכרותו המעמיקה עם פעילות הדירקטוריונים בסקטור הפיננסי.
שינויים אלו בצמרת בנק לאומי מסמנים תקופה של התחדשות ואתגר. הבנק, כמוסד פיננסי מוביל, ניצב בפני אתגרים משמעותיים בעידן של טרנספורמציה דיגיטלית, רגולציה מתהדקת, ותחרות גוברת מצד שחקנים חדשים בשוק הפיננסי. ההרכב החדש של הדירקטוריון, המשלב ניסיון ממשלתי, בנקאי ועסקי, צפוי להוביל את הבנק בניווט מורכבות זו, תוך שמירה על מעמדו המוביל במערכת הפיננסית הישראלית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה