השוק

בנק לאומי בהסכם ענק: זו החברה שקיבלה מימון בעשרות מיליונים

חברת האנרגיה המתחדשת פריים אנרג'י, מעדכנת על משיכה שנייה מתוך מסגרת המימון שהועמדה ע"י בנק לאומי לטובת חברת פריים תלמים, משיכה בהיקף של כ-31.5 מיליון שקל. בנוסף, עדכנה החברה שפריים תלמים ובנק לאומי חתמו על עדכון להסכם המימון, באופן שקיבוע הריבית לטווח ארוך של הלוואות המשיכה הראשונה והמשיכה השנייה יידחה
מערכת ice | 
חנן פרידמן, מנכ"ל בנק לאומי (צילום פלאש 90, shutterstock)
חברת האנרגיה המתחדשת פריים אנרג'י, הפועלת בתחום האנרגיות המתחדשות בישראל ועוסקת בייזום פיתוח הקמה הפעלה ותחזוקה של מערכות לייצור חשמל ממקורות אנרגיה סולרית בטכנולוגיה פוטו-וולטאית, מעדכנת על משיכה שנייה מתוך מסגרת המימון שהועמדה ע"י בנק לאומי לטובת חברת פריים תלמים, משיכה בהיקף של כ-31.5 מיליון שקל.
החברה וקרן הליוס (אשר מחזיקה 50% בפריים תלמים) יתחלקו בכספי המימון באופן שווה (בהתאם ליחס ההחזקה בפריים תלמים). בנוסף על כך, עדכנה החברה שפריים תלמים ובנק לאומי חתמו על עדכון להסכם המימון, באופן שקיבוע הריבית לטווח ארוך של הלוואות המשיכה הראשונה והמשיכה השנייה יידחה ליום 30 בספט' 2025, חלף קיבוע הריבית במועד המשיכה השנייה.
בהתאם, המשיכה השנייה הסתכמה לסך של כ-31.5 מיליון שקל, חלף סך של כ-33.5 מיליון שקל, כפי שנקבע בהסכם המימון מנוב' 2023. עד ליום 30 בספט' 2025, פריים תלמים תוכל למשוך עד 2 מיליון שקל נוספים מתוך מסגרת המימון שהועמדה.
הסכם המימון נחתם בתום חודש נוב' 2023, והיווה תנאי מתלה עיקרי להשלמת עסקת הליוס במסגרתה מכרה החברה  מחצית (50%) מזכויותיה בפרויקט תלמים לקרן הליוס. לפרויקט תלמים הועמדה ע"י בנק לאומי מסגרת אשראי, בהיקף של כ-58 מיליון שקל, למשיכה בשני שלבים (כולל מסגרת לשירות חוב בסך 2.5 מיליון שקל), כאשר המימון הועמד עד תום תקופת התעריף המובטח ע"י חברת החשמל. משיכה ראשונה ממסגרת המימון הושלמה בינואר 2024 בהיקף של כ- 22 מיליון שקל, המשיכה השנייה בוצעה כעת.

פרויקט תלמים הינו פרויקט סולארי-קרקעי בסמוך למושב תלמים. בשלב א' של הפרויקט בנובמבר 2022, חוברו לרשת החשמל 5 מגה-וואט AC . בשלב ב' במהלך 2024 חוברו לרשת החשמל  9 מגה-וואט AC נוספים. בסה"כ היקף הפרויקט 23 מגה-וואט AC)), בגינם התקבל מחברת החשמל אישור הפעלה מסחרית למלוא הפרויקט.
בשבוע שעבר חתמה פריים אנרג'י על הסכם מחייב לרכישת 100% ממניות חברה פרטית המחזיקה בבעלות מלאה ב-11 מתקנים סולאריים בתמורה לסך של כ-4.1 מיליון שקל. המתקנים הסולאריים שירכשו מחוברים לרשת החשמל ומופעלים מסחרית בהספק כולל של 10.7 מגה וואט (DC). העסקה מגלמת, תשואה שנתית של כ-16% על ההשקעה בשנת הפעלה ראשונה. 
בכוונת החברה להשביח את המתקנים הנרכשים, בין השאר באמצעות בחינת אפשרות לחיבור מתקני אגירה אשר יאפשרו ניצול מיטבי של נקודות החיבור של המתקנים הנרכשים לרשת החשמל. המתקנים הנרכשים הוקמו וחוברו לרשת החשמל בשנת 2022, ביניהם 5 מתקנים על גבי גגות של לולים אשר עליהם החברה מתכננת להקים מתקני דו שימוש במסגרת הליך תחרותי דו שימוש מס' 1.
המתקנים האחרים הוקמו על גגות של מרכזים לוגיסטיים וסופרמרקטים. התעריף הממוצע לו זכאים המתקנים עומד על כ-29.4 אגורות לקילו-וואט בשנת 2024, מרביתו צמוד למדד, על פי הסכמים עם חברת חשמל, שבתוקף עד לשנת 2047. היקף ההכנסות הצפוי בשנת הפעלה מלאה מהמתקנים הנרכשים מסתכם בכ-5.3 מיליון שקל, וה-EBITDA השנתי הצפוי מסתכם בכ-2.8 מיליון שקל.
לחברה הנרכשת חוב בכיר בהיקף של כ-27 מיליון שקל שנלקח משני בנקים מסחריים מובילים בישראל. בכוונת פריים אנרג'י לבחון, לאחר השלמת העסקה, חלופות למימון מחדש ופריסת החוב באופן מיטבי. 
בנוסף עדכנה פריים אנרג'י שקיבלה מבנק לאומי מסגרת אשראי לטווח קצר בהיקף של כ- 40 מיליון שקל. המסגרת תשמש את החברה לצורך השקעות בקשר עם הקמת מתקני הדו שימוש ומתקני האגירה שבבעלותה במהלך השנה הקרובה. 
לפריים אנרג'י אישורים מחברת החשמל להקמת 38 מתקנים פוטו וולטאים דו-שימוש בהספק כולל של כ- 252 מגה וואט (AC), ולצידם מתקני אגירה בקיבולת של עד 1.3 ג'יגה וואט שעה. מסגרת האשראי תאפשר לפריים אנרג'י, לקדם את הקמת הפרויקטים במיקומים בהם התקבלו תשובות חיוביות מחברת החשמל במהלך החודשים הקרובים.
במקביל, תפעל החברה לחתימה על הסכם הקמה ותפעול לפרויקטים שיוקמו, ולחתימה על הסכם מימון מחייב עם בנק לאומי לצורך הקמת פרויקטים משותפים עם חברת להב אנרגיה ירוקה. מהלכים אלו יאפשרו לחברה  גם להתקשר בהסכמים לרכישת  הציוד העיקרי להקמת הפרויקטים (פאנלים, ממירים ומתקני אגירה).
פריים אנרג'י עוסקת בייזום, תכנון, רישוי, פיתוח, הקמה, מימון, הפעלה ותחזוקה של מערכות לייצור חשמל ממקורות אנרגיה סולארית בטכנולוגיה פוטו וולטאית לטווח ארוך. החברה פועלת בכל שרשרת הערך החל מיזום ועד הפעלה ותפעול המתקנים.
לחברה כיום (בחלקם יחד עם שותפים) 41 מתקנים בהפעלה מסחרית המותקנים על גבי גגות וקרקעות של משקים חקלאיים. לחברה תשובות מחלק להקמת 38 מתקני דו שימוש בהספק של 252 מגה וואט ולצידם מתקני אגירה בהספק של עד 1.3 ג'יגה וואט. בנוסף החברה בתהליך ייזום פרויקטים נוספים באסדרות שונות ובמודל השוק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה