דיגיטל וטק

אמזון במהלך מטלטל: האם תהפוך לבעלים של פיפ"א?

מסתמן: אמזון תודיע לאחר כניסת השבת על העסקה הגדולה בתולדותיה, במסגרתה תרכוש את חברת המשחקים האמריקאית EA, המחזיקה מאות מותגי משחקים פופולאריים שבהם גם פיפ"א, תמורת סכום של עשרות מיליארדי דולרים
יאיר מור | 
ג'ף בזוס (צילום יוטיוב/ Tech Vision)
אמזון צפויה לפרסם לאחר כניסת השבת בישראל הודעה לפיה הציעה לרכוש את ענקית המשחקים Electronic Arts, המוכרת בקיצור כ-EA, כך לפי דיווח של חברת סיקור הספורט האלקטרוני (כלומר: גיימינג) Good Luck Have Fun במדור הספורט של אתר העיתון USA Today.
מקורות מסרו כי לאחר שבועות ארוכים של מו"מ בין EA לבין רוכשות פוטנציאליות, שכללו כפי שכבר פרסמנו לאחרונה גם את אפל ואת דיסני, הבשיל המו"מ בין ענקית המשחקים לבין החברה שהתחילה כחנות ספרים אינטרנטית והפכה למעצמת רשת שמוכרת כל מה שאפשר להעלות על הדעת, ממוצרים פיזיים במשלוח מהיר עד הבית ועד לשירותי הזרמת וידאו ומשחקים ותשתיות ענן עבור חברות אחרות.
המקורות לא אמרו מהו מחיר הרכישה שסוכם בין החברות, אך בחודשים האחרונים נע שווי השוק של EA בין 35 ל-40 מיליארד דולר, והתקדים בעולם הטכנולוגיה מראה שעסקאות ענק נוטות להיסגר על מחיר פרימיום של 30%-35% מעל שווי החברות בבורסה. לכן, סביר להניח כי הסכום ינוע בין 45 ל-55 מיליארד דולר.
הסכום הזה יהפוך את העסקה ליקרה בתולדות אמזון – הרכישה הגדולה הקודמת שלה היתה רשת הסופרמרקטים הולסום פודס, שעליה שילמה "רק" 14 מיליארד דולר – ולאחת היקרות בתולדות ההייטק. במקום הראשון, נכון לרגע זה, נמצאת רכישת גיימינג אחרת – אקטיוויז'ן בליזארד, שנרכשה על ידי מיקרוסופט בתחילת השנה תמורת כמעט 69 מיליארד דולר (לעומת שווי שוק של 50 מיליארד בבורסה לפני ההודעה על העסקה – פרמיה של 33%); במקום השני נמצאת רכישת EMC על ידי דל ב-2015 תמורת 67 מיליארד דולר. במקום השלישי נמצאת רכישת VMware על ידי ברודקום בסכום של 61 מיליארד דולר בשנה שעברה; וברביעי נמצאת כרגע רכישת Xilinx על ידי חברת השבבים AMD, שנסגרה במקור על סכום של 35 מיליארד דולר אך בעקבות עליית שווי מניות AMD הסתיימה השנה בסכום של 49 מיליארד דולר. כעת היא עשויה להיות מודחת מהמקום הזה על ידי עסקה בין אמזון ל-EA.
הסיבות לרכישת EA על ידי אמזון מגיעות משני כיוונים: מצד אחד, כאמור, אמזון מפעילה שירותי גיימינג על גבי תשתית הענן שלה, ומגוון המשחקים הפופולאריים של EA יכול להביא לה שחקנים רבים שישלמו מנוי לגישה למשחקים ויעשירו את קופתה של חטיבת AWS, שכבר שולטת היום בשוק ביד רמה עם נתח שוק כפול מזה של מיקרוסופט ומרובע מזה של גוגל; במקביל, שירות הזרמת הווידאו של אמזון יכול להרוויח מהמגמה האחרונה בעולם הבידור – סרטים וסדרות המבוססים על משחקים. ל-EA מאות מותגי משחקים מוכרים ופופולאריים שיכולים להפוך לתוכן וידאו עלילתי, החל מ-Red Alert ועד Apex Legends ו-Mass Effect. בנוסף, משפחת משחקי EA Sports, שהידוע ביניהם הוא פיפ"א, שבעוד שנה בדיוק יחליף את השם, יכולים לשמש תירוץ להמוני תכנים עלילתיים מתחום הספורט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה