השוק

עסקת ענק: דל מוכר את VMware לברודקום במיליארדי דולרים

ענקית השבבים ברודקום הודיעה על עסקת הרכישה השלישית בגודלה בהיסטוריה של ההייטק, במסגרתה תרכוש תמורת 61 מיליארד דולר את VMware, שמייקל דל הוא בעל המניות המרכזי שלה
יאיר מור | 
מייקל דל, ברודקום, VMware (צילום ויקיפדיה, טוויטר/ מייקל דל)
ענקית השבבים ברודקום הודיעה לפני כמחצית השעה על כוונתה לרכוש את חברת הווירטואליזציה VMware תמורת סכום של 61 מיליארד דולר שישולם בחלקו במזומן ובחלקו במניות, כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס.
הסכום המדובר משקף פרמייה של 50% על שווי החברה נכון ליום המסחר האחרון לפני תחילת השמועות על המו"מ בין החברות, שעליו דיווחנו ביום שני. כפי שכתבנו אז, שווי השוק של VMware נכון ליום שישי היה כ-40 מיליארד דולר.
הסכום שנחשף הופך את הרכישה הזו, במידה ואכן תצא לפועל, לשלישית בגודלה בהיסטוריה של ההייטק: העסקה הגדולה בהיסטוריה היא הרכישה של ענקית משחקי הווידאו אקטיוויז'ן בליזארד על ידי מיקרוסופט תמורת כ-68.8 מיליארד דולר, שנחתמה בינואר האחרון; והעסקה השנייה בגודלה בהיסטוריה (ועד לאחרונה הגדולה ביותר) היא רכישת EMC על ידי דל ב-2015 תמורת 67 מיליארד דולר.
אותה דל היתה עד לשנה שעברה גם הבעלים של VMware, המפתחת שירותי ענן לדימוי של מחשבים, כך שאפשר לעבוד ממחשב חלש על מחשב וירטואלי חזק יותר. אז הנפיקה דל את VMware בבורסה – אך מייקל דל, מייסד, מנכ"ל ונשיא יצרנית המחשבים, נשאר בעל המניות הגדול ביותר, עם נתח של 40%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה