קריירה ולימודים

רשמי: אלו מקומות העבודה הנחשקים ביותר בארץ

סקר חדש של דרושים IL חושף את המדינות המבוקשות ביותר על מחפשי העבודה בארץ מתחומי ההנדסה, המדע והמחשבים. כמו כן, מחקר מקביל של חברת ייעוץ ארגוני חושפת מה היקף הפיטורים עושה לחברות שנמצאות במהלך גיוס הון
מערכת ice | 
ראיון עבודה (צילום freepik)
דווקא בצל גלי הפיטורים בארץ ובעולם, חשוב לברר מהו היעד הבא של מירב הישראלים שמחפשים למצוא משרה יציבה יותר בשוק. סקר של דרושים IL, מבית יד 2, בדק את הנתונים בקרב 3,000 ישראלים מתחום ההנדסה, המדע והמחשבים ומצא מהן 50 החברות הנחשקות ביותר על ידי מחפשי עבודה בשוק.
על פי הסקר מתברר כי החברות המבוקשות ביותר הן גוגל, מיקרוסופט, אינטל ואמזון, בעוד שהאמריקאיות אפל ומטא לא נכנסו לרשימה. הישראלית שמגיעה למקום הכי גבוה בדירוג זו אלביט ואחריה מובילאי, רפאל, התעשייה האווירית, אנבידיה וחברת החשמל.
לצד נתונים אלו נבדקו נתונים נוספים ונמצא כי מבחינת מאפייני העסקה, האלמנט החשוב ביותר עבור מחפש העבודה הוא השכר ובמקום השני נמצא המאפיין החדש מתקופת הקורונה, איזון בין עבודה בבית והמשרד. במקום השלישי הדבר שהכי עניין את המחפשים הם התנאים שהעסק מציע.
בביצוע הפרדה מגדרית מתגלה כי בעיקר נשים ושכבת הגיל הצעירה עד גיל 29 לוקחים בחשבון גם את מידת הכבוד של העסק כלפי עובדיו. גברים לעומת העידו שהחדשנות היא ערך חשוב עבורם.
מחקר נוסף שמתקיים בימים אלו בקרב חברת הייעוץ הארגוני AL Consultants כבר מצא כי ישנה ירידה בשיעור המתפטרים בחברות הפרטיות ואלו שאינן תלויות בגיוס הון. עם זאת, חברות עדיין מדווחות על עלייה בפיטורים. כמו כן, חברות שהעידו על תחלופה רבה בכוח האדם גם היו בסיכון גבוה יותר להקפאת גיוס הון.
רון שגב פינקלמן, מנהלת התוכן בדרושים IL מסרה: "החברות הנחשקות בשוק התעסוקה, בדומה לאשתקד, נותרו חברות ההייטק וזאת למרות המשבר שהענף חווה בימים אלו. הטכנולוגיה הבינלאומית ממשיכה להיתפס כמובילת השוק ומחפשי העבודה רוצים להימצא בחוד החנית עם תנאי שכר גבוהים, תנאי עבודה גמישים, ביטחון תעסוקתי והכשרה וטיפוח מקצועי של המעסיק".
איה לחמי, מנכ״לית” :הוסיפה AL Consultants נראה שב-2023 נראה הבדלים הולכים וגדלים בנתוני שימור, נטישה ופיטורים, בין חברות צעירות התלויות בגיוס הון לבין חברות ותיקות שתלויות פחות בגיוסי הון או שאינן תלויות כלל בגיוסי הון (חברות פרטיות). הבדלים אלה משפיעים בצורה דרמטית על היבטי מחוברות העובדים בארגונים. המגמה הברורה הזו מתקפת את הנחת היסוד שלנו שהשקעה במחוברות העובדים – על אחת כמה וכמה כאשר ארגון נמצא בעין הסערה – היא צורך קיומי של ארגונים, והיא הדרך לנהל ולהאט את כדור השלג הזה שחווים ארגונים רבים.”
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה