תיירות
מהפכת ענק בנתב"ג: זה מה שיקרה בטיסה הקרובה שלכם
השירות בנתב"ג מתייעל: מקצרים זמנים בבידוק ובעמדות הצ'ק אין. אוגוסט שובר את שיא כל הזמנים בנתב"ג עם למעלה מ-2.8 מיליון נוסעים - הזמן הממוצע לנוסע, מהכניסה לטרמינל ועד הדיוטי, עומד על 34 דקות בממוצע בלבד. השרה רגב מבטיחה: "נערכים להיקפי הפעילות החריגים באמצעות תגבור העובדים והטמעת טכנולוגיות מתקדמות"
בחודש אוגוסט צפוי להישבר שיא כל הזמנים בתנועת הנוסעים החודשית בנתב"ג. בכל אחד מימי אוגוסט יעברו בשדה התעופה, בממוצע, כ-100 אלף נוסעים ובסך הכל צפויים לעבור בנתב"ג במהלך החודש למעלה מ-2.8 מיליון נוסעים. גידול של כ-24% לעומת אוגוסט בשנה הקודמת.
במקביל, הזמן הממוצע של כל הליך הבידוק הביטחוני והרישום לטיסה ירד בחודש זה לכ-34 דקות בלבד, כך עולה מנתוני רשות שדות התעופה. עוד עולה מהנתונים כי מספר הטיסות הממוצע בנתב"ג בחודש אוגוסט עומד על כ-600 טיסות ביום.
מהנתונים מתברר כי במהלך חודשי הקיץ, מיולי ועד סוף אוגוסט, יעברו בנתב"ג למעלה מ-5.3 מיליון נוסעים, ומתחילת השנה למעלה מ-15 מיליון נוסעים. בסך הכל צפויים לעבור השנה בנתב"ג כ-25 מיליון נוסעים. הגידול המרשים מגיע לאחר שנות הקורונה, עשור להסכמי השמיים הפתוחים ושלוש שנים להסכמי אברהם.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב: "שוב אנו רואים את שיאי הביקוש בנתב"ג נשברים, ושוב מדברים על מספרים חסרי תקדים של ישראלים שנוסעים לנפוש בחו"ל, עם חברים, משפחה או לבד. משרד התחבורה פועל בעקביות להגברת התחרות בענף, להכנסת חברות תעופה חדשות ולפתיחת יעדים חדשים לנוסע הישראלי. הנתונים מלמדים שללא ספק התחרות עובדת ומצליחה להוריד את מחירי הטיסה ולהגביר את תנועת הנוסעים. משרד התחבורה, יחד עם רשות שדות התעופה, נערך להיקפי הפעילות החריגים באמצעות תגבור מערך העובדים והטמעת טכנולוגיות מתקדמות לקיצור זמני הבידוק וההמתנה".
ככלל, נתב"ג התאושש במהירות ממשבר התעופה העולמי, ביחס לשדות תעופה מקבילים בעולם. יתרה מכך, על מנת לאפשר לציבור מגוון גדול יותר של יעדים, רש"ת אישרה את ביקושי הטיסות של חברות התעופה. מה שהוסיף לגידול בפעילות השדה ובכמות הטסים.
רשות שדות התעופה נערכה מבעוד מועד לגידול בהיקף הנוסעים תוך מתן דגש על חודשי הקיץ. רש"ת הגדילה את מערך העובדים בנתב"ג, החלה להפעיל קיוסקים לביצוע צ'ק אין מהיר ומשלוח מזוודות עצמאי, הוסיפה אמצעי בידוק אלקטרוניים מהירים לקיצור התורים ומסלולים מיוחדים לבעלי כבודת יד בלבד והרחיבה את מערך השאטלים להסעת נוסעים בין הטרמינלים לחניונים.
למרות הזינוק הגדול במספר הנוסעים, משך הזמן שלוקח לנוסע לעבור את הליכי הרישום לטיסה התקצר. מבדיקת זמני השירות בנתב"ג עולה כי הזמן הממוצע של כל הליך הרישום לטיסה בחודשים יולי ואוגוסט עמד על כ-34 דקות בלבד. המדידה כוללת את הליך הבידוק הביטחוני, הליך הרישום לטיסה (צ'ק אין), מסירת המזוודות, הליך בידוק כבודת היד והליך בקרת הדרכונים. נוסעים שביצעו את הליך הרישום לטיסה מהבית והגיעו לשדה עם טרולי בלבד, קיצרו ההליך כולו ל-17 דקות בלבד.
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים משה בן זקן: "כמו בכל העולם, שיאי הביקוש לחופשות מתרכזים בחודשיים צפופים ביותר ויוצרים עומס בנמל התעופה הבינלאומי שלנו, נתב"ג. בהנחיית השרה רגב, אנו פועלים בכל הדרכים כדי להקל על מיליוני הנוסעים ולקצר ככל האפשר את זמן המעבר בנתב"ג, בלי להתפשר על רמה גבוהה של בידוק ביטחוני. במאמץ משותף עם רש"ת הצלחנו לקצר את התהליך, מרגע הכניסה לאולם הנוסעים ועד ליציאה אל הדיוטי פרי, לממוצע של 34 דקות בלבד, ולנוסעים עם כבודת יד בלבד –17 דקות. זהו נתון מרשים בכל קנה מידה בינלאומי, ואנו ממשיכים לשפר ולייעל, לרווחת כלל היוצאים לחו"ל והמבקרים בארץ."
עוד ב-
לקראת השיאים הצפויים בנתב"ג בשבוע האחרון של החופש הגדול, וכן לקראת תקופת החגים, ברשות שדות התעופה קוראים לציבור הנוסעים לבצע צ'ק אין מהבית במידת האפשר, לבדוק היטב מאיזה טרמינל יוצאת הטיסה ולהגיע לנתב"ג שלוש שעות לפני הטיסה. ברש"ת ממליצים להגיע לנתב"ג בתחבורה ציבורית, תוך מתן עדיפות לרכבת ישראל.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(11):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
10.לא הבנתיאמיר 08/2023/26הגב לתגובה זו2 0אם ממוצע הטיפול הוא 34 דקות, או 17 דקות עם טרולי, מדוע ממליצים להגיע 3 שעות לפני הטיסה??סגור
-
9.נסיעה ברכבתקרן 08/2023/25הגב לתגובה זו4 0במיוחד בתקופת החגים... רק שהיא לא עובדת בשבתות וחגים ולא בשעות הקטנות של הלילה כמו בכל מקום נורמלי בעולם.סגור
-
8.בורחים מהארץ הרעה הזו (ל"ת)איש ישר 08/2023/24הגב לתגובה זו1 2סגור
-
7.צ'ק אין ממש לא קצראלמונית 08/2023/24הגב לתגובה זו2 0לפני שבועיים טסתי. לא עדכנו אותנו כך שלא ידענו שאנו צריכות לרדת לטרמינל 3 שבקומה התחתונה, שזה היה ממש חדש לי. אני תמיד נוסעת לכרתים מטרמינל 3נלמעלה. אף אחד לא היה נחמד ולא רצה לעזור. התור היה ארוך כמו הגלות, ובקושי הספיקו לנו ה-3 שעות. כל זה נמשך כמעט שעתיים וחצי. חוויה מאד לא נעימה. זו הפעם הראשונה שממש סבלתי כך בשדה התעופה.סגור
-
6.דיעהסלומון 08/2023/24הגב לתגובה זו1 0עם כמות כזאת של נוסעים נראה לי שזה לא רק עבור טיולים והמבין יביןסגור
- טען עוד
-
5.חייבים עוד שדה תעופה בנגב (ל"ת)דון 08/2023/23הגב לתגובה זו4 1סגור
-
4.אם חצי שעה מספיקה - למה צריך להגיע מעל 3 שעות לפני הטיסאילן 08/2023/23הגב לתגובה זו8 0וגם אז יש כאלו שלא מספיקים לעבור את כל הליך הבידוק. מה לעשות. איפה שביבי חולף על פני מחלפים, אנחנו רואים רק פקקים.סגור
-
3.ותודה לשרה נתניהו על זה שהמזוודה הגיעה.תודה לה שיש נתבג (ל"ת)לא כפוי טובה 08/2023/23הגב לתגובה זו1 1סגור
-
נתבגדוד 08/2023/28הגב לתגובה זו0 0מה היא תרמה למדינה חוץ מהרפש והשחיתותסגור
-
2.ממש לא 34 דקותקובי 08/2023/23הגב לתגובה זו4 1זה השדה הגרוע בעולם . אם לא שוברים לך את הרגליים אתה לא עולה למטוס . יש עמדת תשאול שאתה עומד בו לבד מעל 40 דקות . ואז אתה עומד שוב לעשות ציק אין לפחות עוד 20 דקות . ואז השיקוף של המזוודה אתה עומד עוד 25 דקות . ואז עמדת הדרכונים והגעה לדיוטי פרי 10 דקותסגור
-
1.הכל סיסמאותיעקב 08/2023/22הגב לתגובה זו7 1מערכת בידוק המזוודות עובדת רק בחצי מהיכולות שלה והתור הנפרד קיים רק באל על . אני עדיין מחכה לסיירת המשפחות . אולי בקיץ הבא . ובכלל מספיק עם היח"צ לרשות הסתדרותית מסואבת כזו .סגור