ויראלי

פרופ' כשר מציג: פוסט ה"מוטציות" כנגד החרדים והמתנחלים

חתן פרס ישראל, פרופ' אסא כשר, תוקף בפוסט (שכבר הוסר) את החרדים - "המוטציה החרדית" - והמתנחלים - "המוטציה הלאומנית", ומצהיר: "העם היהודי שאלה פניו אינו העם היהודי שלי"
מערכת ice |  5
פרופסור אסא כשר (צילום ויקיפדיה)
שבועיים אחרי שעלה לכותרות בעקבות פוסט בנוגע להסכם הגבול הימי עם לבנון, פרופ' אסא כשר מסעיר שוב את מתנגדיו. בפוסט שהעלה, וכבר הספיק להסיר, בעקבות תוצאות הבחירות, תקף את "המוטציה החרדית" ו"המוטציה הלאומנית" לדבריו. "מעניינת אותי במיוחד תמונה אחת שהתגלתה בבחירות שעברנו השבוע: תמונת פרצופו של 'העם היהודי היושב בציון'".
נראה כי עלייתו של הימין במתכונתו הנוכחית לשלטון מדירה שינה מעיניו של פרופ' כשר. "לפנינו שתי מוטציות של העם היהודי: המוטציה החרדית חושפת מעבר של צורת החיים הגלותית – של מיעוט החי על חשבון זולתו, טפיל כלכלי, משתמט ביטחוני, מנוער מאחריות אזרחית, ללא כבוד למשטר הדמוקרטי ולעקרונותיו", הגדיר פרופ' כשר את החרדים לתפיסתו.

"המוטציה הלאומנית חושפת מעבר מצורך החיים הדתית, חיים שיש בהם דבקות בעקרונות של צדק והגינות, יושר וחמלה, מתוך יראת שמיים, בהתנהלות אנושית אחראית – לצורת חיים פרועה, זדונית, המשליטה את עצמה באלימות על יושביה, בשיטות שאין בהן צדק, חמלה ומוסר, ויש בהן יותר מכל פולחן אלילי של הארץ, העם והמנהיגות המושחתת שלו", תקף גם את הציונות הדתית.
הוא סיים את דבריו בכך שהוא אינו מרגיש כחלק מהעם היהודי בכיוון שאליו העולם הזה פונה אליו. "העם היהודי שאלה פניו אינו העם היהודי שלי, אינו העם היהודי שאני מעוניין להימנות על בניו. אני נשאר אדם בעל מוצא יהודי. תמיד אהיה כזה".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    מוטציה
    עודד 11/2022/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    השימוש במילה מוטציה , לטעמי פחות מוצלחת כדי להבהיר הליך של אבולוציה חברתית . לטעמי הרוח נכונה וזאת מתוך הערכה לתפיסה של העם היהודי כעם יצרני אוהב זולת , עם שיש בו לכל הפחות כלפי עצמו ערבות הדדית , מעורב ופעיל. לצערי הקהילה החרדית אשר נמנת עם לא מעט מערכים הללו בחרה להעניק אותן פנימה ולא החוצה. ומתעלמת מהצורך הפשוט להיות חלק מהנטל , המשימות החברתיות כלכליות וכמובן החלה של כולם. המתנחלים , יוצאי חומה ומגדל , לתפארת. ואלו שבוחרים לזרוק אבנים בזמן מסיק פושעים.
    סגור
  • 4.
    אמנם נכון שהם תורמים פחות בכלכלה ובצבא...
    דני 11/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל יבוא יום והם יתנדבו לעזור לבורא עולם, לעם ולמולדת, וזה יהיה תחת מנהיג אמיתי - בטח שלא המוטציה הלומת השנאה הזאת ששמה אסא טמא.
    סגור
  • 3.
    מה רוצים ממנו? האיש צודק 100%. בסך הכל תיאר מציאות.
    אנדי 11/2022/04
    הגב לתגובה זו
    5 3
    יש אנשים שישר נעלבים וקשה להם להתמודד עם האמת. תעשו קצת עבודה עצמית. אף פעם לא מאוחר מדי להשתנות.
    סגור
  • 2.
    פרופסור
    מירו 11/2022/04
    הגב לתגובה זו
    4 4
    התואר לא ערובה לחוכמה. אולי כן לשנאה.
    סגור
  • 1.
    ברלין
    מירו 11/2022/04
    הגב לתגובה זו
    2 3
    זה המקום אליו תלך.
    סגור