משפט

נציגת ועדת הבחירות מואשמת: התחזתה לחיילים כדי לקבל קולות

עובדת בוועדת הבחירות של מילווקי תואשם בכך שזייפה את זהותה על מנת לקבל קולות נוספים לקראת בחירות האמצע בארה"ב, וזאת על מנת להעבירם לנציגת מדינת ויסקונסין. אלו ההאשמות הקשות נגדה
מערכת ice | 
בית משפט (צילום vecteezy)
במקביל לכך שמדינת ישראל בדיוק עברה מערכת בחירות נוספת, גם בארה"ב מתקיים הליך יחסית דומה והן בחירות האמצע וממש כמונו גם במערכת הבחירות האמריקאית יש לא מעט קשיים וכשלים ואחד מהם נחשף השבוע. על פי הדיווחים, מנהלת ועידת הבחירות במילווקי, ויסקונסין ארה"ב, פוטרה אמש לאחר שנחשדה בחבלה בהליך הבחירות.
על פי החשדות, העובדת הבכירה בשם קימברלי זאפאטה, אשר עבדה בוועדה מעל ל-7 שנים, נרשמה אונליין לקבלת מספר קולות הצבעה באופן פיקטיבי, כשהיא מתחזה לחיילים אמריקאים שאינם קיימים. את הקולות הללו היא העבירה לנציגת המדינה ג'אנל בראנדטג'ן. 
את זאת היא יכלה לעשות היות ובמסגרת הליך הבחירות בארה"ב המדינה לא דורשת מחייליה להציג תעודה מזהה בעת קבלת הזכות להצביע, מה שנתן לה את הפתח לבצע את העבירה.
על פי ראש עיירית מילווקי זאפאטה סייעה לחקירה וחשפה פרטים רבים על הדבר שבה הפרק באופן כל כך חריג את החוג. לצד זאת ציין ראש העיר כי לא נעשה שימוש בקולות הללו ולכן אין סכנה לכך שהקולות הללו הפריעו בפועל לתוצאות ההצבעה הסופיות.
באופן מפתיע, נציגת המדינה, שאליה לכאורה הועברו הקולות הפיקטיביים הללו, קידמה שימועים בהקשר של הפרות חוק בבחירות ואפילו תמכה בהדחתו של טראמפ בשנת 2020. בהצהרה חדשה אמרה כי לעומת ראש העיר היא עובדת קשה על מנת להבטיח הליך בחירות חוקי ובטוח וזאת לאחר שגילתה ליקויים רבים במדינה. 
בית המשפט ציין בעניינה של זאפאטה כי הוא בוחן את כלל הטענות וכי סביר שיוגש נגדה כתב אישום בימים הקרובים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה