מדדים ומחקרים

הבלגן בארה"ב עומד להיעצר? "הפד לא יעלו את הריבית"

דיוויד קוהל, כלכלן בכיר ביוליוס בר: "למרות העלייה בנתוני האינפלציה בארה"ב תמונת המצב היא מורכבת יותר, אנו צופים שהפד לא יעלו את הריבית בספטמבר וייתכן שאף לאחר מכן"
מערכת ice |  1
דיוויד קוהל (צילום יוליוס בר)
על פי הניתוח של דייויד קוהל, הכלכלן הבכיר של יוליוס בר, "האינפלציה בארה"ב רשמה האצה באוגוסט לכדי-3.7% מ-3.2% ביולי, כאשר מחירי האנרגיה הגבוהים הביאו לעלייה חודשית של 0.6%. אינפלציית הליבה לעומת זאת, שאינה כוללת את הרכיבים התנודתיים של מזון ואנרגיה ומשמשת כמדד טוב יותר לדינמיקת האינפלציה, ירדה לכדי-4.3% באוגוסט לעומת-4.7% ביולי".
עוד הוא מסביר בניתוח שלו: "מעבר לכך, אינפלציית שכר הדירה המהווה יותר משליש מסל המחירים לצרכן, עלתה בשיעור של 0.3% בלבד מהחודשים הקודמים ומראה התמתנות. תחומים שבהם נרשמה עליית מחירים כוללים את תחום ההובלה ואת תחום ביטוחי הרכב".
כמו כן, לטענתו עליית המחירים בחלק ממגזרי השירות עשויים לגרום לפד לשקול הידוק נוסף של המדיניות המוניטרית. "יחד עם זאת, אנו צופים שההתמתנות באינפלציית שכר הדירה וירידה בלחצי האינפלציה בתחומים כמו מחירי המכוניות המשומשות לדוגמא, יילקחו בחשבון בהחלטת הפד וסביר להניח שימנעו העלאת ריבית ב-20 בספטמבר".
לסיום טען: "במידה ונתוני האינפלציה ימשיכו במגמת מיתון בחודשים הקרובים ושוק העבודה ימשיך להתקרר, אנו מאמינים שגם בטווח הארוך לאחר ספטמבר לא נראה העלאות ריבית נוספות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שכח לציין שהחלו שביתות עבודה בכל מקום
    מיקליס 09/2023/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ובסוף ספטמבר נגמר לממשל שוב פעם הכסף
    סגור