מדדים ומחקרים

שוויון מגדרי? זה הנתון העגום של ישראל ביחס לשאר המדינות

נתונים חדשים מטעם SIGI, מכון מחקר שבוחן שוויון מגדרי בקרב מדינות ה-OECD, מציגים תמונה בעייתית מאוד עבור מדינת ישראל. הדוח החדש חושף כי ישראל דורגה במקום האחרון בשוויון מגדרי
מערכת ice |  6
יום האישה (צילום shutterstock)
נתונים חדשים מטעם SIGI, מכון מחקר שבוחן שוויון מגדרי בקרב מדינות ה-OECD, מציגים תמונה בעייתית מאוד עבור מדינת ישראל. הדוח החדש חושף כי ישראל דורגה במקום האחרון בשוויון מגדרי, לצד יפן.
הנתונים סוקרים אפליה נגד נשים בקרב כ-179 מדינות. האלמנטים שנבחנים הם אפליה במשפחה, מוגנות, ביטחון אישי, גישה למשאבים פיננסים ומיצוי החירות האזרחית, כך נמסר ל-ynet. 
לפי הנתונים הממוצע של ישראל ביחס למדינות אחרות הוא 33.4 והדבר מעיד קיימת אפליה רבה בין נשים לגברים. בגזרת האפליה במשפחה ישראל מדורגת עם ציון 40.9, אף שהממוצע בקרב מדינות ה-OECD הוא 14.2 וכלל מדינות העולם הוא 37.8. לצד ישראל מדורגות מדינות כמו טורקיה, ארה"ב, צ'ילה ועוד. המדינות שנמצאות תחתית הרשימה מבחינת אי-שוויון נמוך הן בלגיה, איטליה, ספרד, שוודיה ונוספות. 
עו"ד איילת רזין בית-אור, מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה במשרד החדש לקידום מעמד האישה, מסרה ל-ynet: "ממצאי הדוח מטרידים ודורשים מכלל העוסקים בנושא לערוך בדק בית מקיף, כל אחד בגזרתו... יש לקוות שהקמתו של המשרד לקידום מעמד האישה בראשות השרה מאי גולן מסמן עליית מדרגה בהצבת הנושא בסדרי העדיפויות הלאומיים. שוויון מגדרי הוא רכיב בחוסנה, שגשוגה ויציבותה של חברה. מדינת ישראל עשתה דרך, אך אין ספק שהשגת היעד עוד רחוקה".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    הכל שאלה של הגדרת המחקר....
    אחד העמך 05/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם אשה חרדית שעובדת זה מראה על הפלייה מגדרית או על קריירה נשית למול בעל שלומד תורה ללא עבודה ? בעיני הדתיים היא אשת חיל. במחקר בטח רואים בכך דיכוי. איני יכול כלל לתת אמון במחקר שבו ישראל נמצאת אחרי ערב הסעודית שעורפת ראשי נשים ברחוב או אחרי איראן היוראת ללא חשבון בנשים ואונסת אותן לאחר כליאה ביודעין....
    סגור
  • 5.
    אז גם שיהיה גיל בנסיה לנשים ב67 (ל"ת)
    שויון מידרגי 05/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    מחפשים שיוון איפה שאין כי לא יכול להיות.
    דר שמוק 05/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בידור הטיפשות!
    סגור
  • 3.
    אם תיכנסו לאתר שלהם, תבינו
    נו באמת 05/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באלימות נגד נשים, ישראל מדורגת ממש טוב. רוב המידע בכלל חסר והציון מדורג עבור כל חלק מהמדד בתור 25,50,75 ו-100. אם יש מקצוע אחד שסגור בפני נשים, אז ישראל מקבלת 100 על אפליה קשה. אם היו מכניסים את המדדים החסרים, ישראל היתה במקום הרבה יותר טוב. אולי המשרד של השרה גולן יכולים לספק להם את הנתונים החסרים ואז מאי הקטנה תקבל צילום בעיתון על השיפור החד. פוליטיקאים מתים על נצחונות כאלה באפס מאמץ. (ולמי שיגיד לי שאני מקטין את השרה, מוזמן לצפות מחדש במומינים ולהבין שההיפך הוא הנכון.
    סגור
  • 2.
    אם נשים מקבלות פחות שכר, למה להעסיק בכלל גברים?
    יוסי 05/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומצד שני - אולי בגלל שכל כך קל להאשים גבר ,עובד או מנהל, בהטרדה מינית, לקבל המון פיצויים, אולי יש אנשים שלא מעונינים להעסיק נשים.
    סגור
  • 1.
    ככה זה!!!!
    אנצי! 05/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שלא לומדים ליבה,שלא משקיעים בהשכלה,אז התוצאה היא גזענות ושובניזם!!!!
    סגור