מדדים ומחקרים

סקר ערוץ 13: אלו שני המנהיגים שמנטרלים בוודאות את נתניהו

חבירה צפויה בין גדעון סער לליכוד לא מוסיפה למפלגת השלטון מנדטים. לעומת זאת, שיתוף פעולה אפשרי בין ליברמן לבנט גורם לרעידת אדמה פוליטית. איך הייתה נראית הקואליציה אילו הבחירות היו נערכות היום? 

מערכת ice | 
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
על פי סקר ערוץ 13, אילו הבחירות היו מתקיימות היום בני גנץ והמחנה הממלכתי היו מובילים את המפלגה הגדולה ביותר עם 22 מנדטים. מיד אחריו הליכוד ובנימין נתניהו שזוכים ב-21 מנדטים. ליברמן עם 14 מנדטים, יש עתיד עם 13 מנדטים וש"ס עם 10 מנדטים, מנדט אחד פחות ממה שקיבלה בבחירות האחרונות.
בן גביר עם עוצמה יהודית, שזכה בבחירות בנובמבר 2022 ב-14 מנדטים עם הציונות הדתית, זוכה בסקר ל-9 מנדטים לבדו. מפלגת הדמוקרטים (איחוד העבודה ומרצ) בראשות יאיר גולן מקבלת 8 מנדטים. יהדות התורה שומרת על כוחה עם 7 מנדטים.
סוגרות את הרשימה: רע"ם, מפלגתו של מנסור עבאס, עם 6 מנדטים. הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' עם 5 מנדטים – כלומר, בחישוב עם עוצמה יהודית, שתי המפלגות שומרות על כוחן לעומת הבחירות האחרונות. וחד"ש-תע"ל בראשות איימן עודה עם 5 מנדטים.
מתחת לאחוז החסימה: גדעון סער עם הימין הממלכתי ומפלגת בל"ד.
על פי תמונת הגושים, הממשלה הנוכחית זוכה ב-52 מנדטים בלבד, בעוד האופוזיציה מצליחה לכאורה לבנות קואליציה של 63 מנדטים, עם מפלגת רע"ם, אך ללא חד"ש-תע"ל.
הסקר, שנותח ע"י מכון "מאגר מוחות" בניהול פרופ' יצחק כ"ץ, מראה גם מה קורה למפלגת הליכוד אם היא מוסיפה לשרותיה את הימין הממלכתי של סער, ובמקביל, בנט וליברמן מאחדים כוחות.
לפי התרחיש הנתון, בנט וליברמן מקבלים יחד 34 מנדטים, בעוד הליכוד נחלש ל-19 מנדטים בלבד והמחנה הממלכתי של בני גנץ צונח ל-14 מנדטים. כלומר, סיטואציה שתמנע מרה"מ נתניהו להקים ממשלה ולסכל הקמת ממשלה של הצד השני.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה