קריירה ולימודים

הנשים מדשדשות בהיי-טק: זו התוכנית שתביא את השינוי

תוכנית המנטורינג Woman2Woman תפתח בקרוב מחזור שמיני. הליך הסינון של יותר מאלף נשים נעשה בעזרת מערכת בינה מלאכותית מבית חברת Unboxable שסייע לקבלה סופית ומדויקת של 50 נשים לתוכנית
מערכת ice |  1
צילום shutterstock
כשאנו בוחנים את מגזר ההיי-טק אנו מקבלים תמונה מדאיגה. בתהליכי הגיוס למשרות בהיי-טק 73.3% מהמועמדים שמגישים מועמדות למשרות הם גברים ורק 26.7% הם נשים. משמע, ניסיונות לייצור שוויון מגדרי נכשלים כבר מתחילת ההליך ובדיוק לכאן נכנסת תוכנית המנטורינג Woman2Woman. 
בחודש הקרוב יחל המחזור השמיני בתוכנית, מבית עמותת בוגרי 8200. התוכנית הוקמה במטרה לקדם נשים לתפקידי מפתח בחברה הישראלית דרך חיבורן לנשים משפיעות שנמצאות בחזית העשייה במגוון תחומים. כל משתתפת זוכה להזדמנות לעבור הליך של חונכות אישית וליווי מצד אישה בכירה במשק שעברה כברת דרך בתחום רלוונטי. בין המשתתפות בתוכנית: ד"ר ארנה ברי, פרופ' קרנית פולג, ענת גואטה, נירית מור ועוד.
עד כה היו לכל מחזור יותר מאלף מועמדויות ומתוכן סוננו כ-50 נשים. הסינון נעשה בעזרת בינה מלאכותית ובשיתוף חברת Unboxable שפיתחו תהליך סינון חכם. באמצעות הטכנולוגיה נעשה שימוש בסימולטור שמדרג באופן אקטיבי את המועמדות ואת הפרופיל שלהן, תוך כדי יצירת חוויה חיובית למועמדות שנמצאות בהליך הסינון. הן נדרשו לענות על סטים שונים של שאלות, חידות, שיפוט ופתרון בעיות.
יוליה בסן, מנהלת תוכניתW2W  מסרה: "בחירת המועמדות המתאימות לתוכנית מהווה חלק מכריע בהצלחת התוכנית. השימוש בבינה מלאכותית מאפשר לנו לוודא כי אנו משכללות את כלל הגורמים בבחירת המועמדות ומגיעות להחלטות הטובות ביותר. ייעול הזמן הוא משמעותי מאד עבורנו שכן הוא מאפשר לנו להשקיע זמן ומשאבים בפיתוח תכנים טובים ונכונים יותר עבור המשתתפות המוכשרות שלנו".
שטפי קנופל, מייסדת שותפהUNBOXABLE-ב  הוסיפה: "נשים מהוות פחות מ-30% מסך שוק העבודה בהיי-טק בישראל. על ידי הטכנולוגיה שלנו הצלחנו להוכיח שהחלפת קורות חיים ותהליכים ישנים, מושך לפחות 25% יותר נשים לתוך תהליך הגיוס ומאפשרת קידום שוויון הזדמנויות עבור נשים. כששמענו על התוכנית woman2woman לא היה לנו ספק לרגע שאנחנו רוצות להיות חלק מהמשימה החשובה שהן מקדמות".
אוולין קרוק רודןHRBP  בצוות 3, אחראית גיוס, פיתוח מנהלים ושימור עובדים, סיכמה: "הקורות חיים לא מייצגים כישורים ויכולות של האדם שמתמיין, הם לא מאפשרים לזהות חוזקות של המועמד - אם במקום קורות החיים היו שיחות פרונטליות, נשים היו מצליחות הרבה יותר, הגשת קורות חיים בסגנון שאלון או זיהוי חוזקות יכול להוות עבורנו מקום בטוח ונוח יותר להביע את עצמנו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יוזמה גרועה
    זאנה94 05/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נשים למען 8200 זה כמו תרנגולות למען KFC. בגלל אנשים כמוכם זכינו בהייטק שוביניסטי ומיליטריסטי. אתן הבעיה, אתן בטח לא הפתרון.
    סגור