מדדים ומחקרים

אפל, טסלה, אמזון או מייקרוסופט: זו החברה החדשנית בעולם

דירוג 50 החברות החדשניות ביותר בשנת 2021 של Boston Consulting Group (BCG) באמצעות סקר של 1,600 אנשי מקצוע בתחום החדשנות העולמית, העניק שוב את הכתר לאפל, מי נכנסו לעשירייה גם כן?
כפיר אדר |  1
טים קוק, ג'ף בזוס, אילון מאסק, ביל גייטס (צילום ויקיפדיה, מתוך פייסבוק)
בצל משבר הקורונה העולמי שמסרב להעלם, פורסם דירוג 50 החברות החדשניות ביותר בשנת 2021. השנה עמוסת השינויים שנגרמו כתוצאה מהמגפה שינו את סדרי העדיפויות של התאגידים ובכל זאת, החדשנות נותרה הדאגה העיקרית בקרב התאגידים ברחבי העולם.
על פי נתונים מהדירוג השנתי של Boston Consulting Group (BCG) באמצעות סקר של 1,600 אנשי מקצוע בתחום החדשנות העולמית, זו השנה השנייה ברציפות, שאפל שומרת על הכתר ומחזיקה במקום הראשון ברשימה זו. כאשר את החמישייה המובילה משלימים אלפבית שבמקום השני, אמזון ששומרת על המקום השלישי כמו הדירוג הקודם, מייקרוסופט שנותרה רביעית ולמקום החמישי קפצה טסלה, שעלתה ב-6 מקומות לעומת הדירוג הקודם.
אילו עוד חברות נכנסו לעשירייה? סמסונג ירדה מקום אחד למקום השישי, IBM טיפסה מקום אחד למקום השביעי, וואווי ירדה שני מקומות ל-8, סוני שמרה על המקום התשיעי ופייזר נועלת את העשייריה אחרי ששבה לדירוג ממנו נעדרה.
ובהחלט החברה שכדאי לגעת בה היא פייזר, אין זה מפתיע שענקית התרופות הגיעה לרשימה, בהתחשב בתפקידה המכשיר במאבק נגד הקורונה בשיתוף עם BioNTech, פייזר ייצרה חיסון איכותי תוך פחות משנה. זה מרשים בהתחשב בכך שהיסטוריה, פיתוח החיסונים עשוי להימשך עד עשור. פייזר היא רק אחת מארבע יצרניות החיסונים ל- COVID-19 שהופיעו ברשימה השנה לצד מודרנה ,Johnson & Johnson ואסטרהזניקה.
בינתיים, בענף אחר לגמרי, טויוטה זכתה במקום ה-21 ברשימה השנה, עלתה 20 מקומות בהשוואה לדירוג בשנה הקודמת. את הקפיצה המאסיבית הזו אפשר לסמן על ידי השקעת החברה האחרונה של 400 מיליון דולר לחברה שתבנה מכוניות חשמליות מעופפות. למרות שלרוב אנו חושבים שמו"פ וחדשנות הם מילים נרדפות, הראשונה היא רק טכניקת חדשנות אחת שעזרה לחברות לצבור מקום ברשימה. חברות אחרות התחדשו בדרכים שונות, כמו ייעול תהליכים להגברת היעילות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רמת אמינות חצי קלאץ'
    אופיר 08/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כן, spaceX ממוקמת מתחת לאיקאה. וטסלה רק מקום חמישי... וibm מקום שביעי? החברה כבר מתה. מצחיק שאדידס וקוקה קולה ברשימה. למיטב זכרוני המתכון של המשקה לא השתנה כבר מאה שלה. קיצר... בזבזתי 30 שניות מהחיים שלי על קריאת הכתבה ועוד 60 שניות להגיב
    סגור