מדדים ומחקרים

ראש בראש: כמה ישראלים יוכל ג'ף בזוס להטיס לחלל?

האיש העשיר בעולם עשה היסטוריה פרטית מבחינתו כאשר טס עם 'שפרד' מעבורת החלל המסחרית של בלו אוריג'ין שבבעלותו והפך למיליארדר הראשון שכובש את החלל. אם ידוע שכרטיס טיסה צפוי לעלות כ-200 אלף דולר, ע"פ ההערכות, כמה ישראלים יוכלו לחוות את הרגע?
כפיר אדר | 
ג'ף בזוס (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר, יחצ)
אין ספק שההמראה של 'שפרד', ספינת החלל המסחרית של בלו אוריג'ין לחלל הייתה רגע מרגש במיוחד עבור הבעלים של החברה, שהוא במקרה גם האיש העשיר בעולם ג'ף בזוס, שהפך למיליארדר השני אחרי ריצ'רד ברנסון שממריא לחלל.
מלבד בלו אוריג'ין, הוא גם המייסד של אמזון בה הוא מחזיק במרבית המניות, הונו האישי נע סביב 205 מיליארד דולר, מה שהופך אותו לאיש העשיר בעולם. בשל העובדה שהוא מתכנן להפוך את הטיסות לחלל לעסק משגשג שיכניס לו עוד לא מעט מיליארדים, ניסינו לבחון רעיון די מעניין.
על פי ההערכות, כרטיס לטיסה שכזו באחת מספינות החלל של בלו אוריג'ין צפויה לעלות כ-200 אלף דולר, בדומה למחירים שהבטיח ברנסון שיהיו בווירג'ין אטלנטיק, השאלה היא כמה ישראלים יוכל בזוס להטיס על חשבונו במחיר שכזה?
אז בחישוב פשוט, ניתן לגלות שההון האישי העצום שלו יספיק להטסתם של 1.025 מיליון ישראלים, כאשר מדובר בלא פחות מ-11% מאוכלוסיית ישראל שמונה כיום לא פחות מ-9.4 מיליון איש, מדובר במספר אסרטונומי.
בבדיקה שערכנו קודם, התברר כי הוא יכול להרשות לעצמו לרכוש את כל הדירות בתל אביב, כעת הוא גם יכול להטיס את כל תושבי תל אביב ואפילו של כמה מהערים השכנות לטיול בחלל, על חשבונו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה