מדדים ומחקרים

הערכה: הישראלים יוציאו על קניות אונליין כמיליארד שקל במהלך נובמבר

בכאל מעריכים כי היות והקורונה עדיין גורמת לרבים להשאר בבית, הקניות המקוונות יתעצמו. היקף הרכישות צפוי לגדול החודש בכ-47% לעומת אשתקד, 65% מסך הקניות המקוונות של הישראלים יעשו באתרים בינלאומיים ו-35% מהם באתרים ישראלים
קניות אונליין (צילום freepik)
מגפת הקורונה אומנם משאירה את מרבית הישראלים בבית וללא נסיעות לחו"ל או יציאה למקומות בילוי, אך הם לא צפויים לוותר על חווית הקניות בארץ ובחו"ל. על פי נתוני חברת כאל, נראה אף כי הישראלים צפויים 'לפצות את עצמם' על התקופה בהסתערות על אתרי הקניות באונליין, כאשר צפויה עלייה דרמטית שתחצה את רף המיליארד השקלים ברכישות מקוונות ביום הרווקים הסיני, בלאק פריידי, סייבר מאנדי, שופינג IL וכד'.
מגמת הגידול בהיקף הרכישות אונליין מתעצמת משנה לשנה, וצפי הצמיחה השנה עומד על כ-47% לעומת נובמבר אשתקד. היקף הרכישות באתרים בינלאומיים צפוי לגדול בכ-30% לעומת אשתקד, וצפוי לעמוד על כ-700 מיליון שקל. באתרים ישראליים, צפוי הגידול לעמוד על כ-96% לעומת אשתקד וצפוי להסתכם בכ-380 מיליון שקל. מדובר בשינוי מגמה בעקבות הקורונה שהאיצה את בעלי העסקים הישראלים להגביר את נוכחותם ברשת.
רכישות אונליין באתרים בינלאומיים
65% מסך הקניות המקוונות של הישראלים יעשו באתרים בינלאומיים. מהתחזית החזויה עולה כי ה'קטר' המרכזי של הצמיחה השנה נעוץ בצפי גידול משמעותי של כ-96% ברכישות מאתרי אופנה בינלאומיים, בעוד שמרבית הצמיחה אשתקד הגיעה מרכישות הישראלים בקניונים וירטואליים כדוגמת עלי אקספרס, אמזון ואיביי ועמדה על 46%. סך הרכישות של הישראלים באתרי אופנה בינלאומיים יעמוד על 32% מסך הרכישות הכולל באתרים בינלאומיים. 62% מסך הרכישות באתרים צפויים להיערך בקניונים הוירטואליים, והאחוזים הנותרים מלמדים על נתח מצומצם של אתרי הגאדג'טים, אקססוריז ועיצוב הבית. כאל צופה גם גידול משמעותי ברכישות באתרי בריאות ותזונה בינלאומיים – עלייה של 61% לעומת נובמבר אשתקד.
רכישות אונליין באתרים ישראלים
סך הקניות של הישראלים באתרים ישראלים יהווה 35% מסך הרכישות המקוונות ויכפיל את היקפו הכספי לעומת אשתקד. העלייה בצריכה חוצת ענפים, כאשר בולטת עלייה של פי שלושה באתרי מכירות ייעודיים למחשבים וגאדג'טים. נראה כי אתרי המכירות למחשבים וגאדג'טים שהיו מבוקשים מאוד בתחילת הקורונה מינפו את המשבר להפיכתם לסוג של אתרי סחר מגוונים המוכרים גם מוצרי חשמל (שואבי אבק, מערבלי מזון, מזגנים וכו') ותחומים נוספים בכדי לייצר לצרכן הישראלי היצע רחב באותו אתר
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה