מדדים ומחקרים

שיטת גניבת הרכב בישראל נחשפת: כך הגנבים הכי אוהבים לפרוץ

על פי מדגם ארצי של חברת איתוראן, ב-66% מאירועי גניבת רכב בישראל בוצעה התחברות וקידוד לשקע - ואלו הכבישים המרכזיים דרכם הגיעו הגנבים ליעדם ברשות הפלסטינית
מערכת ice | 
גניבות רכבים (צילום freepik)
מחקר של חברת איתוראן בנושא גניבות רכב ברבעון ה-3 של שנת 2024 עפ"י מדגם ארצי של 850,000 כלי רכב, מצא את השיטות הנפוצות ביותר לפריצה לרכבים בישראל.
לפי הנתונים, ב-14% מאירועי הגניבה, ברשות הגנב נמצא מפתח הרכב, 13% מכלל ניסיונות הגניבה היו בשיטת הפריצה האלימה, 66% באמצעות התחברות וקידוד OBD לשקע, 6% באמצעות גרירת/העמסת הכלי וגניבתו, ב-1% מהמקרים הרכב נשדד מבעליו או המפתח נשאר ברכב.
עוד מוצא המחקר כי ברבעון השלישי של 2024 התמקדו גנבי הרכב בהעברת הרכבים הגנובים, בפרט דרך פרצות על ציר ראשי 443, כביש 5 ודרך המחסומים, לרש"פ לערים רמאללה, קלקיליה וטול כרם הנמצאות בסמוך למרכז הארץ ואשר משמשות עבור הגנבים ערי מקלט.
המדגם של איתוראן מראה כי בניתוח האזורים המועדפים על הגנבים, גוש דן ממשיך להוביל את טבלת הגניבות בישראל עם 50% מכלל אירועי הגניבה, ואחריה אזור השרון עם 17%, אזור הדרום עם 9%, אזור השפלה עם 10%, ירושלים ומודיעין עם 9%, אזור הצפון עם 4% ויו"ש עם 1%.
ניר שרצקי, מנכ"ל חברת איתוראן, אומר כי מתחילת שנת 2024 יש גידול של 17% במעצר חוליות חשודים בגניבות רכב לעומת התקופה המקבילה בשנת 2023 (3 רבעונים ראשונים). בשנת 2024 הובילה חברת איתוראן למעצרן של 615 חוליות חשודים בגניבות רכב. מעצרן של חוליות הגנבים חסכו למשק הישראלי 3.3 מיליארד שקל.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה