דיגיטל וטק

מפסידה אבל לא מפרידה: סמסונג לא תפריד את עסקי ייצור השבבים שלה

סמסונג התרחבה מייצור שבבי זיכרון לייצור שבבים לוגיים וייצור קבלני של שבבים, אבל שני התחומים החדשים רושמים הפסדים. יו"ר החברה: "צמאים לגדול"
שרון בירקמן | 
שבבי סמסונג (צילום Shutterstock)
למרות שהיא רושמת הפסדים בשני התחומים, סמסונג, יצרנית השבבים הגדולה בעולם, אינה מתכוונת להפריד את ייצור השבבים הקבלני (Foundry) או את פעילות עיצוב השבבים הלוגיים. פעילות השבבים של סמסונג רושמת הפסדים מזה שנתיים, שבתורם מתורגמים לרבעונים חלשים לחברה עצמה. ההפסדים אמנם מכבידים על הביצועים שלה, אבל סמסונג אינה מתכוונת לבצע שינויים מבניים דרמטיים. "אנחנו צמאים לגדול בעסק. לא מעוניינים להפריד", אמר יו"ר החברה לרויטרס. 
סמסונג החלה להתרחב לתחום תכנון השבבים הלוגיים והייצור הקבלני במטרה להפחית את התלות בשבבי הזיכרון, מקור ההכנסה העיקרי שלה. בשנת 2019 הציג יו"ר החברה חזון שאפתני: לעקוף את חברת TSMC מטייוואן ולהפוך לקבלנית השבבים הגדולה בעולם עד שנת 2030. בהמשך, סמסונג השקיעה מיליארדי דולרים בתחום ייצור השבבים, ובונה מפעלים חדשים בדרום קוריאה ובארה"ב. עם זאת, מקורות המעורים בנושא אמרו לרויטרס כי החברה מתקשה לקבל הזמנות משמעותיות מלקוחות שימלאו את הקיבולת החדשה שנבנית.
באפריל הודיעה סמסונג שהיא דוחה את תחילת הייצור במפעל שלה בטיילור ארצות הברית ל-2026 וכן כי הפעילות במפעל תתנהל בצורה מדורגת בהתאם לביקוש הלקוחות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה