כסף וצרכנות

מהפכה במזומן בישראל? כך תשלמו מעכשיו ברשתות הגדולות

לראשונה בישראל הושקה אפליקציה להעברת כסף מזומן בין אנשים ולביצוע תשלומים וקניות, באנונימיות וללא צורך בכרטיס אשראי או חשבון בנק. דודי גרשון, יזם ומנכ"ל החברה: "המזומן לא נעלם מהעולם, נתונים מראים כי היקף משיכות המזומנים ממכשירי הכספומט רק גדל בכ-10% בכל שנה"
מערכת ice | 
תשלום-אילוסטרציה (צילום freepik)
השבוע הושקה בישראל אפליקציית התשלומים הראשונה להעברת כסף מזומן: אפליקציית "KashCash" (קשקאש) מאפשרת העברת מזומן בין אנשים או תשלום במזומן באופן דיגיטלי בחנויות. האפליקציה מכילה "כספומט אישי" המאפשר לציבור למשוך כסף מחשבון העו"ש לאפליקציה בכל שעה ומכל מקום, דבר הפוטר את המשתמשים מהגעה לכספומט פיזי.
אפליקציית קשקאש מציגה חידוש נוסף, העברת כסף בנגיעה על ידי הצמדת שני מכשירים זה לזה – לראשונה באנונימיות. זאת בלא צורך להקליד פרטים ומבלי לשתף פרטים אישיים כמו שם או מספר הטלפון. האפליקציה מאפשרת תשלום דיגיטלי גם לילדים (בפיקוח מלא של ההורים), ולאנשים ללא כרטיס אשראי, ואפילו ללא חשבון בנק. 
חידוש נוסף שקשקאש מציגה הוא היכולת לשלם ולקנות באתרי אונליין ללא כרטיס אשראי. השימוש באפקליציה חינם ואינו דורש כרטיס אשראי. כדי למשוך כסף מהבנק לאפליקציה יש להגדיר באפליקציה את פרטי חשבון הבנק (בנק, סניף, מספר חשבון). העברת הכסף מתבצעת בשיתוף הבנק ומותנית בזיהוי הלקוח על ידי הבנק כדי להבטיח שאך ורק בעל החשבון יוכל למשוך כסף. הכסף המועבר לאפליקציה מופקד בחשבון נאמנות בנקאי בפיקוח פירמת הרו"ח BDO.
באמצעות האפליקציה ניתן לשלם כמעט בכל הרשתות, באלפי חנויות והרבה מאוד עסקים קטנים ברחבי הארץ, המחזיקים באפליקציית "קשקאש לעסקים". בין הרשתות בהן ניתן לשלם באמצעות האפליקציה: סופר פארם, פוקס, רנואר, H&M, סטימצקי, צומת ספרים, קרביץ, גולף, נייק, אדידס, פוט לוקר, קרולינה למקה, ארוקה, ללין, קיקו מילנו, פיצה האט ועוד.
את המיזם הקים יזם הפינטק הוותיק פרופסור דודי גרשון, שהקים וניהל את חברת השירותים הפיננסיים SuperDerivatives, שנמכרה ב־350 מיליון דולר לחברת Intercontinental Exchange שמפעילה את בורסת ניו יורק NYSE. לפני כן גרשון עבד בוול סטריט כסוחר אופציות במספר בנקים ביניהן  ,Deutschebank ו-Barclays Capital. בנוסף, הוא פרופ' במחלקה למימון ובנקאות בבית הספר למנהל עסקים באונ' העברית בירושלים, שם ייסד את מרכז הפינטק , שמסייע לחברות ויזמים ישראליים בתחום.

דודי גרשון, יזם ומנכ"ל החברה: "עד לא מזמן האמינו שהכסף המזומן יעלם מן העולם. אולם, נתונים מראים כי היקף משיכות המזומנים ממכשירי הכספומט רק גדל בכ-10% בכל שנה. מנתוני בנק ישראל עולה כי בשנת 2023 נמשכו בישראל כ-145 מיליארד שקלים ממכשירי הכספומט ואחוז התקבולים במזומן בסניפים של הרשתות הגדולות בישראל הינו בממוצע למעלה מ- 30%. מסיבה זו פיתחנו את האפליקציה שתהווה דרך להשתמש במזומן בטלפון, כלי משתלם וקל לשימוש עבור משתמשי מזומן פרטיים ועסקים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה