השוק

מהפכה בעולם ההזמנות בישראל: האתר שקרס יירכש על ידי המתחרה

מהפך בעולם הסחר המקוון בישראל: האתר אולסייל עומד בפני רכישה על ידי לאסטפרייס, מהלך זה מגיע לאחר תקופה מאתגרת שבה צברה אולסייל התחייבויות של כ-18 מיליון שקל, מה שהוביל לפתיחת הליכי חדלות פירעון באוגוסט 2024

מערכת ice |  1
רכישות אונליין (צילום freepik, shutterstock)
אתר הסחר הוותיק אולסייל, אחד מחלוצי המסחר המקוון בישראל, עומד בפני שינוי דרמטי. ביום שני, ה-8 באוקטובר 2024, פנה נאמן חברת אולסייל.קום לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה לאשר את מכירת הפעילות העסקית, המוניטין והמלאי של החברה לידי לאסטפרייס (LastPrice). מהלך זה מגיע לאחר תקופה מאתגרת שבה צברה אולסייל התחייבויות של כ-18 מיליון שקל, מה שהוביל לפתיחת הליכי חדלות פירעון באוגוסט 2024.
על פי הפרסום ב-YNET, ההצעה הנוכחית של לאסטפרייס, שהנאמן עו"ד גיא גיסין מבקש לאשר, מציעה מודל תשלום ייחודי המבוסס על נגזרת ממכירות. התמורה תשולם בפריסה על פני עשור, בהתאם לאחוזים מהמכירות נטו. בנוסף, לאסטפרייס מתחייבת לשלם מקדמה של כ-1.9 מיליון שקל בתוספת מע"מ, וכ-800 אלף שקל נוספים עבור מלאי. ההסכם כולל גם תשלום חודשי של 8,000 שקל לחשבון הנאמנות עבור שירותי ייעוץ שיספק יאיר שמש, בעל השליטה באולסייל.

אולסייל, שנוסדה כאחד מאתרי הסחר הראשונים בישראל, הפכה לשם דבר בתחום מכירת מוצרי חשמל ואלקטרוניקה באינטרנט, עם הרחבה לקטגוריות נוספות כמו ריהוט וטקסטיל. בשיאה, בשנת 2023, דיווחה החברה על מכירות של כ-50 מיליון שקל. עם זאת, האתגרים הכלכליים הובילו את החברה למצב הנוכחי, כאשר בית המשפט מינה את עו"ד גיסין כנאמן והוציא צו לפתיחת הליכים במתווה של שיקום.
הרכישה המתוכננת על ידי לאסטפרייס מעניינת במיוחד לאור הרקע של החברה הרוכשת. לאסטפרייס היא עצמה אתר סחר, המוחזק בחלקו (56%) על ידי ניופאן, לצד קבוצת ידיעות אחרונות (24%) וחברת מלשי (20%). מהלך זה עשוי לסמן מגמה של קונסולידציה בשוק הסחר המקוון הישראלי, כאשר שחקנים גדולים וחזקים יותר רוכשים מותגים ותיקים שנקלעו לקשיים.
בעוד שבית המשפט הורה לקבל את תגובת הממונה על חדלות פירעון עד ה-13 באוקטובר, תוצאות המהלך עשויות להשפיע משמעותית על נוף הסחר המקוון בישראל. אם תאושר העסקה, היא עשויה לא רק להציל את המותג אולסייל, אלא גם ליצור שחקן חזק יותר בשוק התחרותי של המסחר האלקטרוני. זהו סיפור מרתק של התמודדות עם אתגרים כלכליים, חדשנות במודלים עסקיים, וההשלכות הרחבות יותר על תעשיית הקמעונאות המקוונת בישראל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בעבר הייתי לקוח שלהם
    NRMG 10/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משום מה בעשר השנים האחרונות הם לא היו אטרקטיביים. כלקוח אתה מצפה מאתר וירטואלי למחירים זולים. המחירים היו בשמיים והלקוחות נעלמו. גם מגוון המוצרים היה רע .
    סגור