רכב

ענקית הרכב נכנסת לפשיטת רגל: הנהגים עומדים בפני צרה?

יצרנית הסוללות לרכבים חשמליים, נורת'וולט השבדית, נכנסה למשבר ומי שנחשבה לתקווה הגדולה של אירופה ליצור מתחרה מקומי לענקיות הסוללות הסיניות, מתמודדת עם בעיות ייצור, ביקוש מאכזב ותחרות עזה מצד סין
מערכת ice |  1
רכב חשמלי (צילום shutterstock)
חברת נורת'וולט השבדית, יצרנית סוללות לרכבים חשמליים, נקלעה למשבר משמעותי כאשר אחת מחברות הבת שלה, Ett Expansion AB, הכריזה על פשיטת רגל. ההחלטה הדרמטית הגיעה בעקבות ביטול פרויקט הרחבה שאמור היה להשלש את כושר הייצור של מפעל הענק (גיגה-פקטורי) בצפון שבדיה. נורת'וולט הודיעה כי מעתה והלאה, כל התקשורת עם החברה הבת תנוהל על ידי נאמן הפשיטת רגל.
המשבר בנורת'וולט משקף את האתגרים הגדולים העומדים בפני תעשיית הסוללות האירופית. החברה, שנחשבה לתקווה הגדולה של אירופה ליצור מתחרה מקומי לענקיות הסוללות הסיניות, מתמודדת עם בעיות ייצור, ביקוש מאכזב ותחרות עזה מצד סין. בחודש שעבר הודיעה החברה על תוכנית צמצום והתייעלות, כולל פיטורי עובדים, מה שעורר חששות לגבי עתידה של התעשייה האירופית כולה.

למרות המשבר, נורת'וולט מדגישה כי שאר פעילות הקבוצה ממשיכה כרגיל. החברה מתמקדת כעת בהאצת הייצור במפעל הקיים ובעמידה בהתחייבויותיה ללקוחות מתעשיית הרכב. נורת'וולט ממשיכה לנהל שיחות עם בעלי עניין שונים להמשך שיתוף פעולה במסגרת פעילותה השוטפת של הקבוצה.
החברה, שגייסה בעבר יותר מ-10 מיליארד דולר בהון ובחוב ממשקיעים כמו פולקסווגן, גולדמן זאקס ובלקרוק, ממשיכה במאמציה לגייס הון נוסף למימון ההרחבה היקרה של פעילותה. בתחילת השנה הסכימה נורת'וולט על חבילת הלוואות ירוקות בסך 5 מיליארד דולר עם קבוצת מלווים, אך ביטול פרויקט ההרחבה העמיד את המימון בסיכון.
נורת'וולט מדגישה כי פשיטת הרגל של Ett Expansion AB נוגעת רק לאחת מתוך יותר מ-20 ישויות משפטיות שונות בקבוצה, ואינה משפיעה על שאר החברות בקבוצה. עם זאת, המצב מדגיש את האתגרים העצומים העומדים בפני תעשיית הסוללות האירופית בניסיונה להתחרות בשוק העולמי ולהבטיח את עתידה של תעשיית הרכב החשמלי ביבשת.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    החברה גייסה את רוב עובדיה מהמגזר הערבי (ל"ת)
    יודע מהיא האמת 10/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור