השוק

ענקית הרכב יוצאת מישראל: זו הסיבה שתפסיק את הפעילות

פורביה סוגרת את מרכז המו"פ בישראל: סימן נוסף לאתגרים בתעשיית הרכב העולמית. סגירת המרכז בישראל מצטרפת להחלטה דומה של פורד בשנה שעברה, מה שמעלה שאלות לגבי עתיד ההשקעות הזרות בתעשיית ההייטק הישראלית
מערכת ice | 
אסטון מרטין (צילום shutterstock)
ענקית הרכב הצרפתית פורביה , שנוצרה ממיזוג פורצ'יה, עם יצרנית הפנסים הגרמנית הלה, מכריזה על סגירת מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל. על פי הפרסום בכלכליסט החלטה זו מהווה חלק ממגמה רחבה יותר בתעשיית הרכב העולמית, המתמודדת עם אתגרים כלכליים וטכנולוגיים משמעותיים.
פורצ'יה, שהוקמה ב-1997 בצרפת, הפכה במהלך השנים לאחת מספקיות חלקי החילוף המובילות בעולם לתעשיית הרכב. החברה התפתחה מיצרנית חלפים מסורתית לחברה המתמקדת גם בפיתוח טכנולוגיות מתקדמות לרכב, כולל פתרונות לרכבים חשמליים ואוטונומיים. המיזוג עם הלה ב-2023, שהוביל ליצירת פורביה, נועד לחזק את מעמדה בשוק הגלובלי ולהרחיב את יכולותיה הטכנולוגיות.

ב-2019, כחלק מאסטרטגיית החדשנות שלה, הקימה פורצ'יה את מרכז המו"פ בישראל תחת השם FST. המרכז, בניהולו של אורי פחטר, התמקד בעיקר בפיתוח טכנולוגיות אבטחת סייבר עבור מוצרי החברה. בחירת ישראל כמיקום למרכז זה לא הייתה מקרית; היא שיקפה את ההכרה הבינלאומית ביכולות הטכנולוגיות והחדשנות של המדינה, במיוחד בתחומי הסייבר והרכב החכם.
סגירת המרכז בישראל מצטרפת להחלטה דומה של פורד בשנה שעברה, מה שמעלה שאלות לגבי עתיד ההשקעות הזרות בתעשיית ההייטק הישראלית. עם זאת, חשוב לציין כי פורביה ממשיכה להחזיק ב-35 מרכזי מו"פ ברחבי העולם, המעסיקים כ-8,300 עובדים, מה שמדגיש את המחויבות המתמשכת שלה לחדשנות.
למרות הסגירה, תעשיית הרכב העולמית ממשיכה לעבור שינויים מהפכניים. פורביה, עם היצע מוצרים הכולל מושבים לכלי רכב, טכנולוגיות מימן, ופתרונות תאורה מתקדמים, נמצאת בעמדה אסטרטגית להמשיך ולהוביל בתחומים אלו. האתגר העומד בפני החברה, כמו גם בפני תעשיית הרכב כולה, הוא למצוא את האיזון הנכון בין התייעלות לבין השקעה בחדשנות, שתבטיח את עתידה בעידן של תחבורה חכמה ובת-קיימא.
סגירת מרכז המו"פ של פורביה בישראל מהווה נקודת ציון משמעותית בתהליכי השינוי העוברים על תעשיית הרכב העולמית. בעוד שההחלטה מדגישה את האתגרים הכלכליים והאסטרטגיים הניצבים בפני החברות בתחום, היא גם מספקת הזדמנות לבחון מחדש את מודל החדשנות בתעשייה זו ואת תפקידה של ישראל בזירה הגלובלית של טכנולוגיות הרכב המתקדמות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה