בעולם

בשל סחר במידע פנים: קנס של 2 מיליון דולר לבנק מורגן סטנלי

מורגן סטנלי חויבה לשלם קנס של 2 מיליון דולר במדינת מסצ'וסטס אחרי שיחידת ניהול העושר של הבנק לא בדקה כראוי אם עסקאות למכירת מניות בנק פירסט ריפבליק לפני קריסתו בשנת 2023, בוצעו על סמך מידע פנים
שרון בירקמן | 
מורגן סטנלי (צילום shutterstock)
בחודשים שלפני קריסתו בשנה שעברה, מכר יו"ר מועצת המנהלים של בנק פירסט ריפבליק, ג'יימס הרברט השני, מניות של הבנק בשווי של יותר מ-6.8 מיליון דולר דרך יחידת ניהול העושר במורגן סטנלי, כך עולה מדיווח של הוול סטריט ג'ורנל. מורגן סטנלי הגיע כעת להסדר עם הרשות לניירות ערך של מסצ'וסטס בעקבות חקירה ממנה עלה כי לא פיקח כראוי על העסקאות.
מחקירת שערכה הרשות לניירות ערך במסצ'וסטס עלה כי הרברט מכר מניות של הבנק שאותו ניהל בשווי של יותר מ-6.8 מיליון דולר בין פברואר 2022 למרץ 2023; המכירה האחרונה התבצעה שלושה ימים לפני שפירסט ריפבליק קרס. בנוסף, הרברט פרסם הצהרות כוזבות בנוגע למצב הכלכלי של הבנק בראשו עמד.
הרברט ומנהלים נוספים בפירסט ריפבליק מכרו מניות בשווי של יותר מ-12 מיליון דולר בחודשים שקדמו לקריסתו בתחילת השנה שעברה, השנייה בהיקפה בהיסטוריה של ארצות הברית, שמחקה מאה מיליון דולר מכספי המשקיעים. פירסט ריפבליק נרכש על ידי J.P. Morgan.

יחידת ניהול העושר במורגן סטנלי ניהלה עבור הרברט ובני משפחתו 19 חשבונות.
הרברט מכר מניות שלוש פעמים בחודשים שקדמו לקריסת פירסט ריפבליק. החקירה העלתה כי במורגן סטנלי לא הצליחו לוודא שהרברט לא עסק בסחר על בסיס מידע פנים. בכך נחסכו ממנו הפסדים שהוגדרו ברשות כמשמעותיים. עם זאת, ברשות לא האשימו את הרברט בסחר במידע פנים.
העסקאות של הרברט בוצעו בסניף קליפורניה של מורגן סטנלי, המשרת לקוחות בעלי שווי נטו גבוה במיוחד. כמנהל פנימי בפירסט ריפבליק, העסקאות של הרברט היו אמורות לעבור בדיקה נוספת על ידי צוות ה-Executive Financial Services (EFS) של הבנק, המתמחה במסחר בידי מנהלים בכירים. מהחקירה עלה שהמכירות של הרברט לא היו מתוכננות מראש בהתאם לתכניות הסחר למנהלים Executive Trading Plans, המסייעות למנוע סחר על בסיס מידע חסוי.
צוות ה-EFS קבע שהעסקאות של הרברט אינן זקוקות לאישורם עקב פגם כמעט בן מאה שנה בחוקי ניירות הערך. ניירות הערך של פירסט ריפבליק היו תחת רגולציה של הרשות הפדרלית לפיקוח על הביטוח ולא הרשות לניירות ערך. כתוצאה מכך, מורגן סטנלי הסירה את הקידוד שהיה אמור להפנות את העסקאות של הרברט לצוות ה-EFS.
כאשר מחיר המניה של פירסט ריפבליק צנח שבועות מאוחר יותר, מערכת המעקב של מורגן סטנלי החלה לסמן את העסקאות האחרונות של הרברט כעסקאות בסיכון לסחר במידע פנים. על בסיס אחת ההתראות, בדק עובד בצוות ה-EFS את העסקאות במשך דקה אחת וסיכם אותה במילים "חיפוש באינטרנט לא מצא קשר בין הלקוח לבין [פירסט ריפבליק]". 
מממצאי החקירה עלה שהמכירות אפשרו להרברט להימנע מהפסד כמעט מוחלט של ערך המניות שהיו ברשותו; שהעסקאות היו מחוץ לדפוס עליו התחייב מתוקף תפקידו; ושהרברט פרסם הצהרות פומביות על פעולות פירסט ריפבליק שהתבררו כלא נכונות.
מורגן סטנלי הגיע להסדר עם הרשות לניירות ערך של מסצ'וסטס. במסגרת ההסדר הבנק ישלם קנס של שני מיליון דולר, יבחן מחדש את המדיניות של הנוגעת לסחר בידי מנהלים בכירים בחברות ציבוריות וספק הכשרה בנושא מניעת זיהוי סחר פנימי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה