כסף וצרכנות

הנתונים נחשפים: ירידה נוספת בתיירות בחודשי השיא

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת היום את נתוני התיירות הנכנסת לישראל,  בחודשי יולי-ספטמבר שאלו הם חודשי השיא בימים כתיקונם וכיום ישנה ירידה אפילו יותר מהחודשים הקודמים אליהם אפריל-יוני 2024
ענת סימן טוב | 
תיירים בישראל (צילום shutterstock, פלאש 90/ משה שי)
מתחילת המלחמה בדיוק לפני שנה, נישת התיירות הנכנסת הלכה ופחתה ממאות אלפים לעשרות אלפים, כשברובם זה תושבים או משפחות מבקרות. בנוסף, האיומים הגוברים מכיוון החיזבאללה ואיראן גם משפיעים על התיירות בארץ והשנה, בחודש ספטמבר הגיעו רק 86.4 אלף תיירים לעומת 330 אלף תיירים בשנת 2023. ואם נקח סיכום של החודשים ינואר-ספטמבר 2024 נרשמו 767.6 אלף כניסות מבקרים במצטבר לעומת 3 מיליון במצטבר בשנת 2023. כך מפרסמים היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
נתון נוסף מעניין מעיד על שלושת חודשי הקיץ הידועים בשיאם בארץ ובעולם, ונרשמו בארץ בין החודש יולי-ספטמבר 80.5 אלף כניסות לארץ שזה עלייה של 1%, לעומת 82 אלף כניסות בחודשים שלפניהם, אפריל-יוני 2024 שזה עלייה של 4.5%.
נתונים אלו מזכירים תקופות שפל כמו בתקופות הקורונה, בה היו מעט כניסות לארץ.
חוזר התיירות בארץ משפיעה כלכלית על המדינה, ועל השם שלה. רוב הכניסות בארץ, הם לרוב משפחות מבקרות, אנשים הבאים לתמוך בארץ ופחות כניסות לשם התיירות לעצמה מהחשש הבטחוני בארץ וההסלמות החוזרות ונשנות מכיוון לבנון ואיראן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה