מדדים ומחקרים

במקום ה-18 בעולם: כמות המיליארדרים בישראל נחשפת, ומי ראשונה?

ישראל מצליחה להתברג ברשימת 20 המדינות המובילות בעולם במספר המיליארדרים שלה, עם 36 בעלי הון שהונם עולה על מיליארד דולר. אך כשמסתכלים על הפסגה של רשימה זו, הפערים מדהימים. ארצות הברית מובילה ביד רמה עם 813 מיליארדרים, יותר מפי 22 מישראל. אחריה ניצבת סין עם 406 מיליארדרים, והודו במקום השלישי עם 200
מערכת ice | 
רומן אברמוביץ', טדי שגיא, מרים אדלסון, אייל עופר (צילום פלאש 90/ אריה לייב אברמס, shutterstock,יחצ, ויקיפדיה, פלאש 90/ Marc Israel Sellem/POOL)
ישראל, המדינה הקטנה שלנו, ממשיכה להפתיע בזירה הכלכלית העולמית. למרות גודלה הצנוע, היא מצליחה להתברג ברשימת 20 המדינות המובילות בעולם במספר המיליארדרים שלה, עם 36 בעלי הון שהונם עולה על מיליארד דולר.
נתון זה מציב את ישראל במקום ה-18 בעולם, שוות ערך לדרום קוריאה, מעצמה טכנולוגית בפני עצמה. מפתיע לגלות שישראל מקדימה מדינות כמו ספרד, הולנד ואוסטריה, שהן כלכלות גדולות ומבוססות באירופה.

אך כשמסתכלים על הפסגה של רשימה זו, הפערים מדהימים. ארצות הברית מובילה ביד רמה עם 813 מיליארדרים, יותר מפי 22 מישראל. אחריה ניצבת סין עם 406 מיליארדרים, והודו במקום השלישי עם 200.
מעניין לציין שישראל מתקרבת למדינות כמו יפן וסינגפור, שידועות כמעצמות כלכליות, עם 41 ו-39 מיליארדרים בהתאמה. זוהי עדות נוספת לכוחה של כלכלת הסטארט-אפ הישראלית ויכולתה לייצר עושר משמעותי.
עם זאת, חשוב לזכור שמספר המיליארדרים אינו המדד היחיד לחוסנה הכלכלי של מדינה. שוויון כלכלי, איכות חיים ורמת החינוך הם גורמים חשובים לא פחות. אך אין ספק שהנתונים הללו מראים את הפוטנציאל הרב הטמון בכלכלה הישראלית ואת יכולתה להתחרות עם הכלכלות הגדולות בעולם.
בעוד שישראל עדיין רחוקה מלהגיע לרמות של ארה"ב או סין, היא בהחלט מוכיחה שגם מדינה קטנה יכולה להטביע את חותמה על המפה הכלכלית העולמית. נותר רק לקוות שהעושר הזה יחלחל גם לשכבות הרחבות יותר של החברה הישראלית, ויתרום לשגשוג כללי של המדינה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה